Thorowgood / kallblodstravare

Monjana

Trådstartare
Hallå alla häst och sadelkunniga!
Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill gärna ha en syntetsadel och har därför snöat in lite på TG sadlar. Kan ni tipsa mig om en bra modell till min 4 åriga kille som är ganska ”slimmad” i modellen förtillfället då han inte är så mkt ridtränad ännu? Jag har kikat på TG modeller T4 normal manke och vad jag kan läsa så ska dem passa lite raka något bredare ryggar med normal manke? Vad har ni till era kallblodstravare av den här modellen?😀 Jag har inte så många/bra bilder på honom men lägger upp dem jag har så får ni GÄRNA säga vad ni tror kan passa🙏🏻 Vad tycker ni att han har för rygg/manke? Tänkte ev låna hem en sadel från H**ks då jag har en sadelutprovare som kommer på tisdag, vill ju gärna träffa så rätt som möjligt gällande modell tills hon kommer😜 Hon har också sadlar med sig såklart men jag vill gärna testa att lägga på en Thorowgood sadel också då hon inte hade så många syntetsadlar☺️

TACKSAM FÖR SVAR🙏🏻
29144
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: Mogge
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
663
Senast: Karoliten
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp