Thule Horseline 1500....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightmotala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 3 980
M

moonlightmotala

någon som har erfarenhet av den transporten?

Ska köpa ny och funderar på att kolla den här.

Sv: Thule Horseline 1500....

jo den e jättebra! min kompis har den! har åkte med två gånger när hon tävlat! vet ju ite hur den e å köra och sånt (eftersom ja e 12 så kör jag inte än!:angel:) men de e fräch och ljus och så. jag ser inget negativt i den! eller sadelkammaren är ju inte världs stor men man får ju plats med sadel,träns och en normalstor väska i den helt klart!:D hennes pony tivs i den bra blir aldrig stressad eller svettig eller sånt hon tycker nog att de e lite skönt att stå där och vila:D (hon e ju ett russ och de är ju iförsig lugna och snälla och blir aldrig stressade så kan ju bero på de och körningen;))

Har den fällbara bommar fram? Jag har för mig att den ena av Thules lågprissläp har helbom fram. Tyvärr är de svinfula.:o

Ja, har kikat in i en modell där det var helbom fram. Någon av de i den lägre prisklassen är den. Nu minns jag inte vad den heter, men det är väl ingen ur Stars "gamla" sortiment, utan någon av de andra.

Jag har ganska bestämt för mig att den har hel frambom som inte är ställbar. Mellanväggen tycker jag är låg. Samt att på baklämmen är det inte gummimatta utan nåt filtaktigt med träribbor på. Det enda positiva jag hittat på den är dom öppningsbara fönstrena.

Jag skulle hellre köpa ett bättre begagnat. För dom pengarna du lägger på ett nytt sådant kan du få en betydligt mycket bättre trailer. Med andra ord inget jag skulle köpa.

Man kan få ett nytt hyfsat bra "importsläp" för de pengarna också som har bättre lösningar för hästen än vad Horseliner har. Och är snyggare.;)

Förlåt TS för att vi sågar ditt släpval.:o

jag har Thule Equiliner o är verkligen jättenöjd! Tycker det är bra lösningar, känns stabilt o hästen åker väldigt bra i det o är mkt nöjd :)
Tycker man får väldigt mkt släp för pengarna. Skulle aldrig köpa ett importsläp.

Säger samma som Bison.

Har också en equiliner, trivs mycket bra med den och hästarna trivs att åka i den.

Finns visst gummimatta på baklämmen och ordentliga bra lösningar, så gå till en återförsäljare och titta på dem släpen innan du väljer bort modellen.

Man kan få ett nytt hyfsat bra "importsläp" för de pengarna också som har bättre lösningar för hästen än vad Horseliner har. Och är snyggare.;)

Förlåt TS för att vi sågar ditt släpval.:o

Haha, det är ju sånt här jag vill veta :)
Jag har inte bestämt mig för något spec. ännu, utan åker runt och kollar.

Nu är ju Horseliner och Equiliner inte samma släp, om jag har förstått deras hemsida rätt är Horseliner det allra enklaste släp. Designen får mig att misstänka att det är det tidigare Brenderupsläpet som stått modell för bägge.

Man får vad man betalar för, så enkelt är det.

Importsläp har sina för- och nackdelar. Budgetsläp har sina dito. Lyxsläpen har främst en nackdel (förutsatt att man gillar just det märkets funktioner etc); priset.

Equiliner är billigare som standard, men går att få extra utrustad.

Jag har precis sålt en vår Horseliner. Det är en mycket rymlig släp, otroligt ljus. Ligger väldigt bra och stabilt på vägen. Fönsterna fungerar utmärkt då man kan öppna dem på olika sätt. Baklämmen är klädd i gummi och mattan inne i transporten går att plocka ut så man kan städa ordentligt. Vår stora häst har klaustrofobi och tycker inte alls om att åka släp, men kom över detta och åkte fint i släpet. Baklämmen är lätt att få upp/ta ner och låsa. Vi var väldigt nöjda med detta släp.

Här finns lista på tillbehör du kan få till.

Nu är ju Horseliner och Equiliner inte samma släp, om jag har förstått deras hemsida rätt är Horseliner det allra enklaste släp. Designen får mig att misstänka att det är det tidigare Brenderupsläpet som stått modell för bägge.

Man får vad man betalar för, så enkelt är det.

Importsläp har sina för- och nackdelar. Budgetsläp har sina dito. Lyxsläpen har främst en nackdel (förutsatt att man gillar just det märkets funktioner etc); priset.

Och jag skrev ju fel :o för det är ju en Horseline jag har, och den är jag nöjd med, som jag skrev i mitt inlägg tidigare. Fast min är ändå horseline 1990,så jag blandade nog ihop det...

Men nu blev det rätt ;)

Har ett sådant släp sedan 2 år tillbaka. Som någon tidigare skrev så är det gummimatta på baklämmen. Vår ponny älskar detta släp. Det är tyst att åka i (dottern åkte i det på grusvägen upp till stallet) Åker jättebra, ligger mycket bra på vägen och öppningsbara fönsterna är guld värda varma dagar. Det kanske inte är världens snyggaste släp men mycket funktionsdugligt. Det är ljust och frächt och faktiskt mycket svalt. Vi var på tävling den varmaste dagen förra sommaren (de var faktiskt några). Fast transporten stod i solen så var det svalt och skönt där inne. Så jag tycker det är mycket prisvärt

Jag köpte en Horseline i julas och jag är mkt nöjd med den, väldigt ljus och fräsch och gott om utrymme framför hästen:laugh:
Det enda negativa som jag ser är att bommen där framme inte går att ändra och att mellanväggen är lite låg, men jag har ju ponny så det passar perfekt:D Han som sålde den rekomenderade den för ponnysar och kallade den för "ponnyvagnen", så jag tror den blir lite liten om man ska köra storhäst.
Annars en mkt prisvärd kärra.

En stallkompis hade nyligen köpt en sån , men den var för liten för hennes hästar samt MKT dålig ventilation :o
Hon sålde den o köpte ett begagnat "importsläp" i glasfiber istället..

Mina hästar får rent fysiskt inte plats i den,
men har man små hästar/ponnies som man inte ska köra långt med (ventilationen..) då kanske det funkar..

Tack för alla svar.
Det blev en Thule Star Safir :)
Premiärtur igår när jag hämtade ny häst med föl. Jag gillar den skarpt. Ligger bra efter bilen och hästarna verkar trivas i den.

på vilket sätt var ventilationen dålig? Vi har kört till tävlingar mycket varma dagar upp till 25 mil och även haft honom stående i släpet dessa dagar. Jag upplever ventilationen som bra. När vi stannat på vägen och kollat honom har det varit svalt och skönt i trailern och bra luft. Så det kan jag inte hålla med om. Eftersom det är två öppningsbara fönster så får man komma på hur man skall ställa dem för att få bra luft utan att det drar på hästen.

En stallkompis hade nyligen köpt en sån , men den var för liten för hennes hästar samt MKT dålig ventilation :o
Hon sålde den o köpte ett begagnat "importsläp" i glasfiber istället..

Mina hästar får rent fysiskt inte plats i den,
men har man små hästar/ponnies som man inte ska köra långt med (ventilationen..) då kanske det funkar..

Ventilationen är det inga fel på, dessa släp har öppningsbara fönster, har såvitt jag vet numera ett luftintag fram också(rätta mig om jag har fel). Så ventilationen ser precis likadna ut som i de flesta släp med öppningsbara fönster oavsett om det är importsläp eller andra.

Liknande trådar

Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
238
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Emiro
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025