Sv: Thule vs Henra??
Hej alla! Som så många andra så sitter jag i släptankar.
Jag vill ha ett stabilt släp med bra ventilation, stötdämpning och inbyggd sadelkammare.
Tittat på Thule Royal samt lite olika modeller av Henra. Gillar henra men så dyrt om man vill ha sadelkammare...
Tacksam för alla tips och råd och åsikter/erfarenheter av dessa båda märken!
Lyckas inte få iväg svaret på ditt PM,så jag skriver här istället!
Ja,jag är supernöjd med min Thule Royal!
Den ligger mkt bra bakom bilen både tom,med en och med två hästar.
Bra att dra både på landsväg och ute på fält vid tävlingsplatser.
Många bra lösningar i släpet med de utifrån fällbara frambommarna,justerbara i sidled bakbommar som är enkla att sätta dit och ta bort.
Bra ventilation med ventil fram och 2 öppningsbara fönster fram som går att ställa åt många håll.
Sadelkammaren är rymlig och bra,lätt att få plats med två sadlar (hopp och dressyr),tre blev lite för trångt! Det går även att få in en hel del övrig utrustning.
Extrautrustning jag har:
Övervakningskamera med skärm i bilen.Fick med i paketpris,annars hade jag inte lagt extra på detta eftersom jag har hästar som åker lugnt!
Ska köpa ett lastnät också,så jag kan lasta mer på hyllan ovanför sadelkammaren,annars tycker jag standardutförandet räcker långt!
Jag valde mellan Thule Royal och Boj 220SEH och jag har inte ångrat mitt val och hästarna är också supernöjda!
Är inne på 4:e släpen på 20år,Kylinge och Trane(enkelaxlade) samt den senaste Rekon som var boogie,men tyvärr lite för låg till min nya häst!
Lycka till!