Tibetansk spaniel

taccotad

Trådstartare
Någon här som har en sådan? Undrar lite allmänt om denna ras?! Har hört att det är en stor hund i litet format, stämmer detta? Krävs mkt motion? Pälsvård? Hur är de mot främlingar? Mot andra hundar?

Jag har en! Helt underbar. Folk bara säger: jag har aldrig sett en vackrare hund blabla!
Okej.. den är en STOR HUND I LITET FORMAT.. min är 35 cm i mankhöjd inte så liten..
Jag kan säga att detta är väldigt tillgivna hundar, envisa som attans.. väldigt promenadglada.. de älskar promenader, men att bli blöt om tassarna är ingen höjdare. Annars gillar de att få mkt motion över annat. Ex. att få springa lös. Pälsvården är inte svårare än att du har två borstar. En grov och en mjuk. Bakom öronen bildas det lätt tovor men inte om man borsar ung 2 dgr i veckan.
Denna hund r väldigt lekglad och gillar de flesta männsikor. Mkt glad och sprider enormt solsken om sig. Jag ska försöka lägga in en bild på min vovve.

min granne har två stycken. ganska hysteriska och livrädda för mina hundar. jag har aldrig hört en hund skrika (låter som ett litet barn) så högt som den ena av dom. men de verkar ganska bortklemade.

Låter ju bra! Det är mina föräldrar som funderar på en sådan därför tänkte jag kolla runt lite!
Du får gärna lägga ut nån bild på din hund om du vill!!

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 901
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 633
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 564
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Blandraser och renraser
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Tillbaka