tiippppssss

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare jiowana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 743
J

jiowana

:crazy: Några tips på hur man kan göra så att hästen ej tar ut tungan.. eller vad har ni för erfarenheter? :crazy:

Sv: tiippppssss

Tar den tungan över bettet eller sträcker den bara ut tungan? Min häst försöker ta tungan över bettet när jag blir lite för hård hänt... :angel: Och om bettet sitter lite långt ner.

Om hästen lägger tungan över bettet för att undkomma dess inverkan kan det vara bra att prova med ett tungfels bett som förhindrar detta.

En häst i min kompis stall låter tungan hänga ute när man rider.
Vad jag har förstått är det inget man kan göra någonting åt då den inte har fel på tänder eller något annat i munnen.
Var dock inte så kul då de höll på tävla dressyr och hästen hade tungan ute ;)

Liknande trådar

Ridning Någon här som har erfarenhet av det? Hur funkar det för den hästen? Funkar det bra att hoppa tex? Vad funkar mindre bra/eller inte alls?
Svar
14
· Visningar
824
Senast: Murray
·
Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i... 2
Svar
34
· Visningar
4 035
Senast: Sel
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka