tillbaka!!!

Milosari

Trådstartare
äntligen fungerar datorn igen! herregud att man kan vara så beroende av en liten maskin... nåja, här kommer lite uppdateringar:

Loke (labben) har börjat på sin nybörjarkurs och han är sååå duktig! visserligen är han dubbelt så gammal som näst äldsta hunden som i sin tur är dubbelt så gammal som resten (han är alltså fyra år och de andra runt året) men det skiter jag i för jag är bara stolt! och vi får så mycket beröm av tränaren :banana:

Minina (schäfern) händer det inte mycket med för tillfället, vår privata tränare svarar inte på våra mail. men jag har andra planer. kanske skulle jag ta och anmäla henne till en grundlydnadskurs (nybörjar-)? hur tror ni att klubbarna ställer sig till att ha med en "farlig" hund? jag menar, vi kan ju hoppa över det där med att hon ska vara lös...?

Tillsammans har de fångat och dödat en stoooor svart råtta och varit i slagsmål... på sommartorpet får jyckarna springa som de vill på tomten även om jag inte är ute. jag hade varit inne och när jag kom ut hörde jag hur minina skällde till på loke, men hon kom ändå och skulle hälsa på mig. en bit bakom kommer även loke och när han är ända framme ser jag att han har något i munnen, men inte vad det är (han har en stor mun och mycket läpp) så jag säger "spotta ut" och något motvilligt släpper han ut en gigantisk svart råtta utan huvud!! blodet rinner fortfarande så den är hyfsat nydödad. och där ligger råttan vid mina fötter och jag ropar på min sambo och spänningen blir för mycket för hundarna som råkar i luven på varandra men då vrålar jag med djupaste basröst NEEEEEEEJ!!!! och de sutar genast! hehe respekt :cool: (fast de kanske bara blev förvånade :angel:). kan tillägga att vi aldrig hittade huvudet, förmodligen låg det i mininas mage...

här går man och tänker att dessa söta håriga saker som man delar huvudkudde med, de är ju nästan som människor och så gör de en sån sak... fy fan.
 
Ja, jag har just undrat var du har varit!
Välkommen hem! Fniss!

Jag tycker gott du kan anmäla schäfern till en grundkurs. Om alla tar den hänsyn de bör så ska det väl inte ställa till problem?
 
Skönt att det går så bra med Loke :D Hur jobbiga Labradorerna än är som unga så skrammlar det mesta på plats när det är 4-5 år. Det finns flera i min bekantskapskrets som har Labrador(hanar) som helt plötligt har börjat kunna gå med sina hundar lösa på stan, hundar som tidigare inte ens kunnat passera en människa utan att flyga på de...

Själv är jag lite skeptisk till hundar som blir bra i skallen just innan de når pensionsålder, men det är ju en annan historia... (Jag har ju själv nästan en sådan hemma)

Så! Om det lossnar nu så tar ni några steg fram och några bak och om ett år så kommer du att fundera på om du någonsin ens tyckt att han var jobbig. Han har väl alltid varit så där lydig och sävlig?? :D
 
tack :bow:

jo och jag menar de hundar vi har nu på labbens kurs skäller hela tiden, mycket mer än jag tror hon kommer göra.
 
åja han är lååångt ifrån sävlig, men han vet att jag har fickorna fulla med godis och därför är jag bäst i världen. men vadå har han varit nåt annat än intresserad av mig? :angel:

vad är din yngsta för ras då? jag hade för mig att hon (?) också var en labbe?
 
Snart är han sävlig :angel: Vänta ett år... Eller *nja* Min äldre hund är väl inte sävlig än heller, hon är som två hundar i en. Men betyyydligt lugnare än hon var som 1-3 åring...

Jepp, båda är Labradorer. En ung och lugn och en gammal och galen.
 
ja det är det som hållit mig uppe och borta från dårhuset när han var unghund. att han någon gång skulle bli lugn och harmonisk... hur har du fått den yngre lugn då?
 
Att vara lugn sitter lissom i generna... Därför har jag lite svårt för dessa hundar som är så stökiga som unga. (som avelsmaterial alltså, hemma är hon ju så klart bäst snyggast och vackrast!) Man "tappar" ju en massa år bara på... ingenting... Min äldre var tre år innan jag ens kunde andas t.ex. lydnadsprov. Min yngre startade strax efter ett år och hon kan ju koppla bort andra hundar och sånt och bara koncentrera sig på mig *hoh* Nu är inte hon heller helt perfekt men en bra bit närmare en "bra" hund...
 
läääär mig!! en sån som inte är en virvelvind som ung och som kan kallas dual purpose och som ser ut som en hund, inte en björn, vill jag ha! vilke linjer? vilka uppfödare? länka gärna!
 
Ja du... Jag har suttit och letat valpt tills jag nästan storknat. Det finns knappt idag... :( En sådan labrador som jag vill ja... Men jag ska PM:a dig om en intressant uppfödare. De finns rätt så nära dig också. Jag antar att du inte ska ha valp NU! :D
 
Tycker att du varit borta ett tag, men du är välkommen tillbaka. :)

Kurs är alltid kul att gå på! Roligt att det går så bra för Loke! Men däremot ställer jag mig lite frågande till om det är så klok att anmäla schäfern. Vad menar du med "farlig"?
Även om du på kursen inte tänker ha din hund lös, så vill nog alla de andra gärna träna inkallning och fritt följ. Och då det är en kurs måste man räkna med att någon kommer springa ifrån sin ägare. Och att de springer fram till din hund är ju en risk, som kanske ägarna inte vill ta om den är "farlig".

Något att tänka på och att absolut ta upp när du anmäler till BK. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp