Tillstånd §16

lizzie

Trådstartare
Om man man har 10 sällskapskatter och inte driver verksamhet. Måste man ändå ansöka om tillstånd enligt paragraf 16 då?

/Lizzie

Sv: Tillstånd §16

Ja, om de är äldre än 12 månader.

Som jag misstänkte. Jag var inne på länsstyrelsens hemsida och försökte hitta uppgifter om vilka krav man ska uppfylla.

Vad är som krävs för att få tillstånd att hålla 10 katter?

/Lizzie

Saker de tittar på när man ansöker om tillstånd är miljöfaktorer som antal kattlådor, matplatser, viloplatser, allmän hygien osv. Om ansökan inte godkänns har du självklart rätt att veta vad som behöver åtgärdas.

Saker de tittar på när man ansöker om tillstånd är miljöfaktorer som antal kattlådor, matplatser, viloplatser, allmän hygien osv. Om ansökan inte godkänns har du självklart rätt att veta vad som behöver åtgärdas.

Stort tack för ditt svar :laugh:

/Lizzie

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
810
Senast: Joppsa
·
Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: LadySara
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 235
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Tråden för spår