"Tillträde förbjudet" - skyltar

Sv: "Tillträde förbjudet" - skyltar

I somras hade vi påhälsning av småtjejer som var gäst till sommarstugeägarna en bit bort. Irriterande. Det fanns en islänning i hagen som inte skulle röra en fluga, men sen hade vi en opålitlig ungponny (kunde bitas och slå om man inte uppträdde "rätt" mot honom), min häst som ogillar småbarn, samt ett tjurigt sto som man inte alltid vet var man har henne. Visst kanske det är föräldrarnas ansvar om ungarna skadas, men jag vill inte ha det ryktet eller den vetskapen om att nån av våra beteshästar skadat ett barn.
Vi har skyltar med texten "Varning Elstängsel", samt även "Tillträd till hage och djur får ej ske utan ägarens tillåtelse", liknande den texten.

Du kan ju laminera in lapparna du gör, funkar alldeles kannon. Så länge du känner någon som har laminator.

Annars kanska jag kan göra dom åt dig om du säger hur du vill ha dom å hur många du vill ha.

Folk som envisas med att gå in till hästarna är det värsta jag vet, har även varit med om att småungar har försökt tjuvrida i hagen, inte kul! Det värsta var att de försökte rida på unghingsten som inte ens var inriden därför att han var den som kom fram och hälsade. Men till saken, jag gjorde skyltar där det stod "Hästar sparkar och bits" på gult papper med svart text, plastade in dem och satte upp på grinden. Fungerade bra, tror att folk tog det lite mer på allvar när de såg "officiella" ut.

Jo verkligen det är riktigt allvarligt.

Å man vet ju aldrig vad som kan hända om det kommer en unge med godis in i hagen det kan ju bli rejäla bråk mellan hästarna då och det kan ju mycket väll leda till att ungen blir skadat eller värre.

Jo att plasta in om man gör det med maskin kallas för att laminera det är det jag gör å jag har en egen laminot som jag fick i julklapp av mamma å pappa :)

Du kanske skulle låta broddera ett täcke med texten "jag bits" och sätta på pållen!
Hos oss är ungarna görjobbiga. Tror inte att nåt annat skulle stoppa dem iallafall!:smirk:

Saybia skrev:
Finns det sådana skyltar för hagar?
Under sommaren får vi nämligen påhälsning
av alla byns ungar som vill klappa hästarna på sommarbetet :mad:
Beteshagen ligger en bra bit från gården så vi kan inte ha
den under uppsikt hela tiden.
Hästarna som går i hagen är unghästar så man är ju lite rädd att det förr eller senare ska hända nåt :crazy: och även om ungarna inte vill göra hästarna illa så vill vi helst inte att de ska vara inne i hagen och mata dem med godis m.m.

Förra sommaren skrev vi en lapp "Tillträde till hästar och hagar utan ägarens tillstånd är förbjudet" men den blev ju förstörd efter några regniga sommardagar :crazy:

Så, någon som vet om det finns att beställa skyltar i plast eller plåt med liknande text?

Finns att beställa på Nordpost och Bole produkter. Granngården brukar oxå ha såna skyltar.

Knapplån

Hittade på Bole produkters hemsida:

6318.jpg

ingen mer

Å sådana där skyltar är toppen. Då skriver man inget osant heller som gör så att folk skiter i skyltarna efter ett tag.

Liknande trådar

R
Ekonomi & Juridik Bestämde mej i dag att ta en promenad med hunden ute i skogen medans det än var något så när ljust. Långt upp i skogen hör jag helt... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 516
Senast: Vica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka