Tipps på slingerväxt

T

Tarzzan

som kan bo i en kruka/urna året om helst.
Jag bor i en lägenhet med en egen trappa upp med väggar och tak.Och där i svängen i trappan skulle jag vilja ha något som slingrar sig uppåt väggen.
Det kommer lite ljus dit men inte mycket.

Vad kan jag tänkas ha där som kommer att klara sig i en kruka/urna?
 
Sv: Tipps på slingerväxt

Murgröna är slingerväxt och de är inte så förtjusta i ljus...
 
Sv: Tipps på slingerväxt

Gullranka, men då får du ju inte den vita mönstringen på bladen... vet inte hur mycket ljus de vill ha heller.
 
Sv: Tipps på slingerväxt

KL
Murgrönor har jag hafft inne och tar alltid död på dom:(
Klarar sig gullrankor ute året om?
 
Sv: Tipps på slingerväxt

Kaprifol kanske?
Om du har plats för en riktigt rejäl kruka vill säga.
 
Sv: Tipps på slingerväxt

Men murgröna kan man ha ute året om... Pappa har det på sin matkällarvägg, och en murad mur... Jättefint är det... Den sköter sig själv inga vattningar eller så...
 
Sv: Tipps på slingerväxt

Klätterhortensia eller kaprifol. Båda växer bra i skuggiga lägen och kan klara vintern om du isolerar krukan innan det blir frostnätter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 310
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 424
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 125
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp