Tips angående bett!

Finess

Trådstartare
Red min femåring med vanligt tränsbett. Dock började hon slå med huvudet så fort hon sökte stöd i handen. Tog dit vet. som kollade tänder och hittade små sår i mungipan efter bettet som nypt henne. Han tyckte jag skulle rida henne på ett rakt bett istället. Jag har nu provat att rida henne på ett rakt AppleMouth-bett, men hon blir så tung i handen! I vanliga fall är hon väldigt lätt i munnen, men nu känns hon helt plötsligt så framtung..
Är det någon som har ett tips på vad jag kan prova? Hon är inte stark, och fin och känslig i munnen.. Jag vet inte alls vad jag ska prova :crazy:

Sv: Tips angående bett!

Kanske prova ett två eller tredelat eggbett istället. Om hon gick bra på tränsbettet från början, menar jag.

Jag är SUPERRÄDD om min lillflickas känsliga mun och jag har ett Sprenger Dynamic RS till henne, vilket gudabett! :love::bow:

Kostar sin lilla peng tyvärr men OJ vad det är värt det! :D

Jag hade satt på ett bett med fasta ringar. Och kollat storleken ett par gånger till. Ett bett ska ju inte nypas i mungipan.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
517
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 796
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka