Bukefalos 28 år!

Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.

sannish

Trådstartare
Jag behöver massor av tips hur jag ska få min häst att bära upp sig själv mycket bättre.
Tror inte jag behöver förklara mer :)
 
Sv: Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.

Du kommer få samma svar av alla. Rid hästen rätt, rid för tränare.
Man lär sig inte rida via nätet.
 
Sv: Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.

Jag brukar rida markarbete och ta hjälp av bommar så att ryggen kommer upp naturligt, det brukar hjälpa och jag kör korta pass men ofta tex 20 min pass 2-3 dagar i veckan tills hästen är stark nog att bära sig själv bättre :)
 
Sv: Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.

Som alla redan sagt, ta hjälp av en bra tränare. Det gör enorm skillnad :)

Annars eller där i mellan så kan du ju tömköra, gjorde det på min ponny förut och han började bära sig själv ordentligt efter några gånger, det har även hjälpt mig i ridningen, min tränare såg skillnad och jag känner stor skillnad :D
 
Sv: Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.

Som alla andra skrivit, ta hjälp av en bra tränare! Tills dess, många många halvhalter! och övergångar!
 
Sv: Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.

Bortsett från det självklara svaret med att skaffa tränare så:

Övergångar, tempoväxlingar, flytta framdel och bakdel, alla övningar som aktiverar bakbenen. Ett par steg sidvärts, sedan fram med bra tryck, några steg sidvärts, sedan fram igen med bra tryck.
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 756
Senast: Askur2017
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 481
Senast: Miiikaela_
·
  • Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: lundsbo
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Allergiutredning

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp