Tips för en morgontrött!

Marvin

Trådstartare
Igår sprang jag till jobbet. Inte i träningskläder för att det är kul/nyttigt att springa, utan i kjol och ballerinaskor för att jag var sen till jobbet. Igen.
I morse var jag så sen att det inte var lönt att springa...

Jag behöver en ny väckarklocka!!
Helst skulle jag vilja ha en med nåt bra bakgrundsljud eller där man kan bestämma musik själv (jag vill INTE vakna till radioreklam eller nyheter!). Så att jag kan ha den på en stund och vakna till utan att bli galen på oljudet. Som det är nu kastar jag mig över mobilen och väckarklockan (ringer på olika tider och klockan är några meter från sängen) och stänger av dem så fort de sätter igång.

Wake-up light har jag tittat lite på, men ljuset hjälper mig ju knappast alls, och betala 1000 kr för vågskvalp vet jag inte om jag har lust med.

Tips hitåt!!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips för en morgontrött!

Jag har en sådan bra stereo att jag kan ställa in väckning på den och vad jag vill vakna till samt volym. Helt underbart och fungerar kanon.

Hmm, verkar vara fruktansvärt otrevligt sätt att vakna på...

Jag skulle också behöva en riktigt bra väckare,
jag vet inte vad som har hänt med mig, men nu under min tid som sjukskriven så verkar mitt sömnbehov aldrig mättas :crazy:

Jag kan sova mig igenom en väckare med ett antal snoozningar, en mobil med diverse snoozningar och en ringande hemtele utan att vakna, och ändå när jag väl vakna är jag urtrött :o :crazy:

Det är dels otäckt, att varas så 'utslagen' och det känns som jag skulle kunna göra nåt vettigare istället för att bara sova precis heela den där tiden.

Den där sleep phase klockan är faktiskt jättebra. Jag använder den själv och många gånger funkar den klockrent;) Andra gånger inte lika bra.
Det som kan vara ett problem är att om man blir väckt för "tidigt" kan man vilja snooza och då är man trött nästa gång man vaknar...
Jag har för mig att den är utvecklad av USA:s armé.

Jag skulle också behöva en riktigt bra väckare,
jag vet inte vad som har hänt med mig, men nu under min tid som sjukskriven så verkar mitt sömnbehov aldrig mättas :crazy:

Jag kan sova mig igenom en väckare med ett antal snoozningar, en mobil med diverse snoozningar och en ringande hemtele utan att vakna, och ändå när jag väl vakna är jag urtrött :o :crazy:

Det är dels otäckt, att varas så 'utslagen' och det känns som jag skulle kunna göra nåt vettigare istället för att bara sova precis heela den där tiden.

Men om du är sjukskriven så är det väl så att kroppen tar den sömn den behöver när man är sjuk. Det är väl en del av läkningsprocessen, att kroppen vilar så mycket så den kan reparera sig eller hur man ska uttrycka det.

Gaah, vad jag hoppade till när den började tjuta! Hade inte räknat med att den använde sig av ljud också, trodde det skulle vara som en vibrerande mobiltelefon ungefär :)

En sådan skulle man kanske ha, fast utan ljud, så slipper sambon bli grinig varje gång min klocka ringer trots att han ska sova vidare :)

Den här var lite söt:
http://www.youtube.com/watch?v=QZyU8xJodm8

Senast ändrad:

har du sådanna problem med morgontrötthet bör du helt enkelt lägga dig tidigare.. jag må vara morgontrött, oavsett på dygnet jag går upp, det är betydligt mycket bättre om jag bara får nog med sömn och inte snoosar

Den med pusslet har ju en helt jävlig ringsignal!!! :eek: Klarade inte av att se färdigt videon.

Finns risk att hela skiten åker ut genom fönstret istället! Dessutom skulle jag vara på så jävligt humör att ingen skulle våga prata med mig. Jag blir ARG av störiga signaler, radioreklam och dålig musik på morgonen.

Eller ja, jag är väl arg ändå, bara för att det är morgon, men det blir ju inte bättre precis.

Haha! Så kan jag lägga det där pusslet sen när jag vaknar vid 11-tiden nån gång! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka