Tips på benskydd!

miniola

Trådstartare
7F91BC51-9E31-49F0-B27B-6472ED09FD21.jpeg
Behöver tips på skydd som täcker bättre än vanliga senskydd/damasker och boots... vet inte om det finns benskydd med extra skydd? Har en häst med för långa bakben och som gärna sprätter omkring 😑
 
Veredus har karledsskydd som skyddar där din slagit i sig.
Vet dock inte om man kan ha dem samtidigt som bootsen?
 
Tack för tips, Är också osäker på det - men man måste väl testa för att veta :D
De brukar funka fint med boots! Särskilt om du väljer en kortare boot-modell och går upp en storlek så att de hamnar lite längre ned på kronranden. Då har du gott om plats för kaledsskyddet. :) De med fårskinn tar extra mycket plats - vilket kan vara tänkvärt.
 
De brukar funka fint med boots! Särskilt om du väljer en kortare boot-modell och går upp en storlek så att de hamnar lite längre ned på kronranden. Då har du gott om plats för kaledsskyddet. :) De med fårskinn tar extra mycket plats - vilket kan vara tänkvärt.
Toppen, tack! :laugh:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
529
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: __sofia__
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 909
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp