Bukefalos 28 år!

Tips på bra restaurang i Göteborg?

Malibu_Stacy

Trådstartare
Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera en helg i Göteborg i början på februari. På fredagkvällen har vi bord på Restaurang vRå men vi skulle behöva tips på bra ställen som serverar lunch en lördag!
Vi ska se Robyn på kvällen och det börjar så pass tidigt att det blir tight med en bättre middag innan så då tänkte vi att det kunde vara trevligt med en god lunch på eftermiddagen istället.
Vi äter inte kött men fisk och skaldjur. Tips kan vara allt från fine dining till stans coolaste burgarhak men det ska vara ett ställe med sittplatser.
Tips? :D
 
Åh, bra tråd! Jag har väl inga direkta tips själv, men ska själv till Gbg i maj så hoppas tråden fylls av tips!

Det är många år sen jag var i Gbg, men då åt vi gott på en saluhall där de hade grekisk mat vet jag :heart fast då åt jag/vi kött... Vi åt även på en grekisk restaurang nära slottsskogen där det var gott! Åt som sagt kött då, men finns ju annat också :)
 
Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera en helg i Göteborg i början på februari. På fredagkvällen har vi bord på Restaurang vRå men vi skulle behöva tips på bra ställen som serverar lunch en lördag!
Vi ska se Robyn på kvällen och det börjar så pass tidigt att det blir tight med en bättre middag innan så då tänkte vi att det kunde vara trevligt med en god lunch på eftermiddagen istället.
Vi äter inte kött men fisk och skaldjur. Tips kan vara allt från fine dining till stans coolaste burgarhak men det ska vara ett ställe med sittplatser.
Tips? :D

Magazzino på Magasinsgatan har fortfarande lunch på lördagar tror jag, det är italienskt och väldigt gott! Man får en trerätters för 300 kr. Var längesen jag var där dock, men vet att jag ätit helglunch där för nåt år sen. Bredvid Magazzino ligger Brewers beer bar som har sjukt goda pizzor! Det är också en rekommendation. Om ni vill ha hamburgare rekommenderar jag Holy Cow på Mölndalsvägen, de har en mycket fin vegetarisk hamburgare. Det är dock väldigt populärt så se till att boka bord!
 
Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera en helg i Göteborg i början på februari. På fredagkvällen har vi bord på Restaurang vRå men vi skulle behöva tips på bra ställen som serverar lunch en lördag!
Vi ska se Robyn på kvällen och det börjar så pass tidigt att det blir tight med en bättre middag innan så då tänkte vi att det kunde vara trevligt med en god lunch på eftermiddagen istället.
Vi äter inte kött men fisk och skaldjur. Tips kan vara allt från fine dining till stans coolaste burgarhak men det ska vara ett ställe med sittplatser.
Tips? :D


Hängmattan, brunch med rustik lyx. Ligger nära Stigbergstorget. Buffé så det är bara att plocka det som verkar godast.

Tacos och Tequila på Tredje långgatan, fräsch mat, fin bar, fin innegård.

Masala Kitchen vid Redbergsplatsen, indiskt, gott och generösa portioner, bra service.

Al Habesha på Brahegatan, etiopiskt, litet och gulligt med bra priser. Kul om ni aldrig ätit injera förut.

Hello Monkey på Magasinsgatan, goda cocktails, god mat, lite dyrare men tjusigt upplagt och gott.

Det finns massa fina lunchställen, KOKA på Viktoriagatan har vunnit priser om ni vill ha lite med fancy sådär, Sjöbaren, Sjömagasinet, Fiskekrogen, Kajutan i Fiskekyrkan... En fiskstad erbjuder mycket i den vägen.

När jag lunchar med någon på stan går vi ofta till Solrosen på Kaponjärgatan. Billigt, stora portioner och vällagat med fin sallad, men enkelt.
 
Åh vad kul med massa tips! @Lager

Al habesha lät som ett ställe för mig. Jag har aldrig provat injera... spännande! Och litet o mysigt o bra priser gillas.

Solrosen..! Där ringde det en klocka... har det stället funnits länge?
 
Åh vad kul med massa tips! @Lager

Al habesha lät som ett ställe för mig. Jag har aldrig provat injera... spännande! Och litet o mysigt o bra priser gillas.

Solrosen..! Där ringde det en klocka... har det stället funnits länge?

Solrosen ville jag äta på i mitten av 90-talet, men det ville inte pappa. :(
 
Åh vad kul med massa tips! @Lager

Al habesha lät som ett ställe för mig. Jag har aldrig provat injera... spännande! Och litet o mysigt o bra priser gillas.

Solrosen..! Där ringde det en klocka... har det stället funnits länge?

Solrosen har funnits sedan -70-talet i alla fall. Jättetrevligt!

Testa Al Habesha om det låter spännande! Då får ni komma ut och besöka Gamlestan också. :)
 
Solrosen har funnits sedan -70-talet i alla fall. Jättetrevligt!

Testa Al Habesha om det låter spännande! Då får ni komma ut och besöka Gamlestan också. :)

Då kanske det var där jag och en nyfunnen vän åt när jag var där för många år sen :).

Ja, ska se om jag får med mamma och hennes sambo på tåget bara! ^^
 
Hängmattan, brunch med rustik lyx. Ligger nära Stigbergstorget. Buffé så det är bara att plocka det som verkar godast.

Tacos och Tequila på Tredje långgatan, fräsch mat, fin bar, fin innegård.

Masala Kitchen vid Redbergsplatsen, indiskt, gott och generösa portioner, bra service.

Al Habesha på Brahegatan, etiopiskt, litet och gulligt med bra priser. Kul om ni aldrig ätit injera förut.

Hello Monkey på Magasinsgatan, goda cocktails, god mat, lite dyrare men tjusigt upplagt och gott.

Det finns massa fina lunchställen, KOKA på Viktoriagatan har vunnit priser om ni vill ha lite med fancy sådär, Sjöbaren, Sjömagasinet, Fiskekrogen, Kajutan i Fiskekyrkan... En fiskstad erbjuder mycket i den vägen.

När jag lunchar med någon på stan går vi ofta till Solrosen på Kaponjärgatan. Billigt, stora portioner och vällagat med fin sallad, men enkelt.

Åh tack för många bra tips!
Buffé är ingen av oss förtjust i så det går bort, dessutom har vi stor frukost på hotellet att inmundiga 😊
Indiskt äter vi mycket så det går alltid hem men har länge velat prova etiopisk mat så det ska jag definitivt kika närmare på.
Kollade på några av michelinkrogarna men nästan alla hade enbart kvällsöppet eller fullbokat.
 
The Barn! I mina ögon mycket bättre än Butchers! Kan vara lite meckigt att få bord, men brukar gå att få dropin om de inte har några kvar att boka.

Bra vegetariska burgare(jag käkar kött) har jag fått till mig, och deras bearnaisesås är den godaste i livet med pommes till.
Deras sötpotatispommes är också grymma, om man hellre vill ha det. :love:
 
The Barn! I mina ögon mycket bättre än Butchers! Kan vara lite meckigt att få bord, men brukar gå att få dropin om de inte har några kvar att boka.

Bra vegetariska burgare(jag käkar kött) har jag fått till mig, och deras bearnaisesås är den godaste i livet med pommes till.
Deras sötpotatispommes är också grymma, om man hellre vill ha det. :love:
Jag åt jättegod vegetarisk burgare där, gjord på rödbetor, ganska nyligen.
 
The Barn! I mina ögon mycket bättre än Butchers! Kan vara lite meckigt att få bord, men brukar gå att få dropin om de inte har några kvar att boka.

Bra vegetariska burgare(jag käkar kött) har jag fått till mig, och deras bearnaisesås är den godaste i livet med pommes till.
Deras sötpotatispommes är också grymma, om man hellre vill ha det. :love:

Åh, det där stället verkar ju kul! Bra priser och det vegetariska verkar ju faktiskt intressant... älskar att de använder ordet "gegga" på menyn :love::D.

Två dumma frågor bara, coleslaw såg jag inte i menyn, kollade jag dåligt eller vet ni om de har det? Och picklade grönsaker, hur ser såna ut när man får dem egentligen? :p
 
The Barn! I mina ögon mycket bättre än Butchers! Kan vara lite meckigt att få bord, men brukar gå att få dropin om de inte har några kvar att boka.

Bra vegetariska burgare(jag käkar kött) har jag fått till mig, och deras bearnaisesås är den godaste i livet med pommes till.
Deras sötpotatispommes är också grymma, om man hellre vill ha det. :love:

Åh ja, The Barn är en höjdare!

Även Göteburgare Vegan @strawberrysylt - på Andra Långgatan. De har jättefina burgare och shakes för bra priser. Ska inte att blandas ihop med sin systerrestaurang Göteburgare för köttisar.
 
SAK! Åt en sjukt god vegetariskt burgare där + världens godaste drink (gold rush). Gillar vRÅ (så sjukt goda hallon-lakrits drinkar där) och Sjömagasinet med.

Gillar också
- Holy cow
- Tacos & tequila (drack en supergod tequila-redbull drink där)
- The barn
- KOKA
- Hello Monkey

Haha jag verkar mest dricka drinkar känns det som :p
 
Koka har vi själva kikat på innan men de öppnar kl 18.

Vi har bokat bord på Hello Monkey nu, ska bli spännande! Återkommer med rapport.

Fortsätt dock gärna att tipsa!
 
Åh, det där stället verkar ju kul! Bra priser och det vegetariska verkar ju faktiskt intressant... älskar att de använder ordet "gegga" på menyn :love::D.

Två dumma frågor bara, coleslaw såg jag inte i menyn, kollade jag dåligt eller vet ni om de har det? Och picklade grönsaker, hur ser såna ut när man får dem egentligen? :p

Nä, de har inte coleslaw. Gör dock om menyn men jämna mellanrum.
Detta är deras picklade grönsaker tror jag (i burken).
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190126-200746_Instagram.jpg
    Screenshot_20190126-200746_Instagram.jpg
    144,8 KB · Visningar: 24

Liknande trådar

Äldre Smått flummig rubrik, men det jag är ute efter är en restaurang i eller strax utanför Göteborg som passar ett pensionärspar varav den...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp