Tips på en kul tv-serie om hästar.

Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

bra och lärorikt program ^_^, känns som att jag egentligen också borde rykta hästen 2ggr om dagen, :o gör det bara innan ridning och är det jag lärt mig.
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Vad kul att se!

En tanke som slår mig, är inte LB:2 programmet som han rider väldigt långt? Och ganska svårt? Ingår verkligen framdelsvändningar, ryggningar, skänkelvikningar, fattningar från skritt och enkla byten i LB programmen idag?

Trevligt hur som helst :)
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

tyckte också att programmet verkade vara väldigt långt och med "svåra rörelser. dagens LB;2 har bara volter, mellantrav, mellangalopp, halt, dvs grunder i sitt program. inga stiliga framdelsvändningar eller skänkelvikningar :)
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Vad kul att se!

En tanke som slår mig, är inte LB:2 programmet som han rider väldigt långt? Och ganska svårt? Ingår verkligen framdelsvändningar, ryggningar, skänkelvikningar, fattningar från skritt och enkla byten i LB programmen idag?

Trevligt hur som helst :)

Va kul att ni säger det.

Jag tävlade Lb:någonting med min första ponny när jag var "liten" (och fick så sanslöst bra % att jag aldrig kommer att lyckas slå det, haha :D) men det känns skittråkigt IDAG att säga att vi vann en LB:3, eller va det nu var minns ju inte riktigt.

Som jag minns innehöll det just både ryggning, skänkelvikning, galopp från skritt osv osv... Det var helt enkelt svårare (och roligare :meh:) då än dressyrprogrammen idag.
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Jag håller med dig, det ser helt klart roligare ut än dagens LB program. Jag hade hellre ridit och tittat på detta en dag än exempelvis LB:1 :)
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Finns ingen som lyckats slå Anders Gernandt när det gäller att kommentera ridning. Så tråkigt när han gick ur tiden :(
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Hurra vad roligt! Jag har nämligen en tid haft just denna serie i huvudet och försökt komma på vad serien hette. "Ridskolan" eller liknande hade jag för mig men fick aldrig några google-träffar på det eller i samband med Anders Gernandt. Jag har i alla fall för mig att den gick på lördagmorgnar som ett inslag i God morgon Sverige eller strax efter, eller möjligen sommarlovs-TV. Någon som minns närmare?
Måste verkligen spana in dessa avsnitt, så starkt förknippade med min barndom då hästar var ren magi och fascination för mig.
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Jag har i alla fall för mig att den gick på lördagmorgnar som ett inslag i God morgon Sverige eller strax efter, eller möjligen sommarlovs-TV. Någon som minns närmar?
Nope, datumen står ju vid titlarna och vid en närmare koll verkar avsnitten ha sänts lite olika dagar, fredagar och måndagar bl.a.
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

ååååh, nostalgitripp!!!:love:

Fanns också en bok man kunde köpa till och följa med i tillsammans med programmet. Skulle faktiskt tro att jag har kvar den någonstans i gömmorna om jag letar...:o
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

Och jag är nyfiken på vilken ridskola hästarna är hämtade i från,
någon som vet?
 
Sv: Tips på en kul tv-serie om hästar.

KL

Jag skulle aldrig kunna hålla reda på när jag ska rida ända ner till A och när man kortar av banan via L. :o

Skulle de ökade gångarterna ens godkännas som mellangångarter nuförtiden?

Tränsningsmomentet borde måååånga titta på.... (Stående fingrar under nosgrimman. :d)
 

Liknande trådar

Träning Måste ju bara tipsa om den här fantastiska ( ;) ) serien som ligger på "öppet arkiv" på svtplays sida :D Med legendariske Anders...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 538
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp