Bukefalos 28 år!

Tips på engelsk nosgrimma

Bri

Trådstartare
Jag skulle vilja komplettera mitt träns med en engelsk nosgrimma utan flärp för aachenrem och utan pullback, alltså med vanlig knäppning. Några tips?
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Tips på återförsäljare av dem? Sadlar vet jag att t ex Börjes (och Hööks tror jag?) har, men just lösa nosgrimmor verkar lite svårare att hitta?
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Treadstone har ett antal modeller. De sälja med snokrem, men den har en lös flärp
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Mitt Pessoaträns har en sån nosgrimma där man kan ta av acchenremmen och den lilla flärpen den sitter fast i. Men jag vet inte om dom säljer lösa nosgrimmor.
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Jag köper direkt från deras webshop. ...

Annars får du ge dej ut på nätet och leta runt bland alla nätshoppar. ..
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Glengordon har ett aachenträns där man kan ta bort både flärp och snokrem, då blir det ett väldigt klassiskt engelskt träns.
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Bra tråd, jag söker samma sak. Jag vill ha en bred engelsk nosgrimma, utan flärpen. Svårt att hitta, men jag har sett bla en fin från Schockemöhle. Dock pullback.
 
Sv: Tips på engelsk nosgrimma

Tack ni andra också! Jättesvårt att hitta nosgrimmor utan aachenflärp men nu har jag ju fått flera bra tips på märken :)
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 253
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Lemeie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 428
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Bröstan på min sele var med om en liten olycka och behöver sys ihop igen (och ersätta lite läder) men jag känner att jag inte skulle...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp