Tips på fixa fula märken i lädret

sir gilbert

Trådstartare
Har ni några tips om vad man kan göra när sadeln fått fula skrapmärken i lädret?

Ny sadel som hästen gick omkull med.

Sv: Tips på fixa fula märken i lädret

Jag har köpt skopolish i flaska med en liten skummgummi dutt på i svart till mina sadlar.. Finns att köpa på typ ÖB. Det funkar iallafall p åsadlar som fällt av sig färgen... Kan ju vara värt ett försök:)

Hur tål det vatten och sånt då? Det rinner inte av när det blir lite fuktigt eller blött?

Det behövs färgas på liter grann ibland.. Men jag har inte märkt att det rinner om det blir blött

Det bästa är nog om du tar sadeln till en sadelmakare och får hjälp där i stället. Kanske kostar mer, men det är nog värt det, om jag hade en ny sadel skulle inte jag vilja "experimentera" hemma med den. Risken finns ju att man förstör den ännu mer om man inte vet vad man gör..

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka