Tips på hoppsadel

Fia_H

Trådstartare
Vi har en D-ponny med bred, platt, relativt kort och lätt svängd rygg som dessutom är som en boll (helt rund) över manken. Jag söker en hoppsadel som man kan få för ca. 5000:- då hon mest rids i skogen för tillfället och några få hoppträningar.
Har funderat på en Lippo enzo men har ingen erfarenhet av den mer än det jag läst. Vad har ni mer erfarenhet av dessa hästryggar för sadeltips?
 

Bifogade filer

  • 20190920_183845.jpg
    20190920_183845.jpg
    360,2 KB · Visningar: 11
Svårt att se från bilden, men till min häst som är rejält platt, kort och bred över ryggen så tipsade min sadelutprovare mig om att Globus sadlar några av de få som är breda nog. De är ju billiga också, så går lätt att hitta för under 5000, men kvalitén är väl i linje med vad de kostar :grin:
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Silje
·
Utrustning Söker tips på hoppsadel för bred rak rygg, normal manke. Gärna bra greppigt läder och flyttbara knästöd!
Svar
1
· Visningar
273
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp