Tips på pyssel

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har lite dötid ibland på mitt jobb men måste ändå vara där mina timmar :meh:

Brukar läsa en bok men ibland vill jag pyssla med något.
Förslag?

Hade gärna lärt mig sticka/virka (vad är skillnaden?) så att jag kan göra en mysig tröja till vår ena frusna hund, och lite annat skoj.
Vet dock inte alls hur man gör eller lär sig, känns som man egentligen behöver lära sig med någon som kan.

Sv: Tips på pyssel

Sticka = två "pinnar", virka = en. :D

Sök på sticka resp virka på youtube; där finns massor av instruktionsfilmer för nybörjare. Missade slöjden i skolan?;)

Brukar finnas en del bra böcker i ämnet, med utförliga beskrivningar.

Här finns också en del :
http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/

Nog borde det finnas någon i din närhet som kan grunderna? En del garnaffärer anordnar stickcafé, annars kanske de har någon kurs, eller kan hjälpa dig igång med grunderna?

Börja med något mindre, att sticka en hel tröja brukar kunna döda lusten, då det tar en del tid! Spara det tills du kommit in i stickandet.

Mormorsrutor är skoj att virka, de går fort och kan sen göras till mycket, halsdukar, väskor, filtar....

Lycka till, det är jättekul, dock smått beroendeframkallande:p

Armband/hundhalsband/koppel av paracordlina, min sambo sitter och gör nu. Verkar inte så svårt :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 250
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 482
Senast: vilde
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 806
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka