Tips/rekommendation på kabinväska?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Acto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 842

Acto

Trådstartare
Hoppas det blir rätt forum nu. Behöver köpa resväskor och just nu framförallt en kabinväska som man kan ta med på flyg. Tycker dock att det är en djungel vilken kabinväska som faktisk är bra så söker efter tips och rekommendationer. Jag är ute efter en kabinväska som är:
  • Praktisk (avdelare och möjligen något fack, inte fel om det finns fack till datorn men inte nödvändigt).
  • Hållbar!
  • Låg vikt (viktigt med tanke på hur lite en kabinväska oftast får väga).
  • Lätt att köra, dvs. bra och hållbara däck som gör väskan lätta att dra/putta.
I övrigt får väskan gärna var färggrann men det kommer inte vara avgörande på något sätt. Om det finns ytterligare saker ni tycker är bra att tänka på vid köp av kabinväska får ni även gärna skriva det :). Har faktiskt aldrig köpt någon kabinväska (eller ”riktig” resväska) förut utan alltid lånat.

Tack!

Och jag tipsar om samma som jag skrev om i den andra bagagetråden häromdagen:

9355811455006.jpg

Den känns enormt prisvärd! Gillar den främst för att den har ett ytterfack men samtidigt är hård (hatar mjuka resväskor!), och så har den inbyggd våg som piper ifall väskan väger över 10 kg. Den har även en avdelare på insidan, och utrymmet i locket kan göras större genom att plocka bort en "vägg" ifall man inte har t.ex. dator med sig och därmed inte har behov av ytterfacket. 5 års garanti och utbytbara hjul.

Det enda jag inte gillar är att den bara har två hjul, men det är ju i och för sig sällan man packar särskilt tungt i just handbagaget...

Och jag tipsar om samma som jag skrev om i den andra bagagetråden häromdagen:

9355811455006.jpg

Den känns enormt prisvärd! Gillar den främst för att den har ett ytterfack men samtidigt är hård (hatar mjuka resväskor!), och så har den inbyggd våg som piper ifall väskan väger över 10 kg. Den har även en avdelare på insidan, och utrymmet i locket kan göras större genom att plocka bort en "vägg" ifall man inte har t.ex. dator med sig och därmed inte har behov av ytterfacket. 5 års garanti och utbytbara hjul.

Det enda jag inte gillar är att den bara har två hjul, men det är ju i och för sig sällan man packar särskilt tungt i just handbagaget...
Glömde visst att skriva vad det var för väska... :banghead: Den är i alla fall från Asaklitt och köpt på Claes Ohlsson för 800 kr!

För mig är det ett absolut måste att ha fyra, lättrullade hjul så man inte måste dra väskan utan liksom låta den rulla snällt bredvid en bara.

Jag har en superfin och superlätt Samsonite som är urbra :heart.

744161541be01.jpg

Kostar cirka 2500 kr :).

Jag flyger några gånger i veckan och har slutat med hårda kabinväskor och kör med weekend bag istället. Fördelen är att den får plats under säter framför mig, nu när de flesta flygbolag tar betalt för incheckade väskor tenderar bagagehyllorna att vara överfulla, så är man inte bland de första på vet man aldrig var ens väska hamnar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
10
· Visningar
702
Senast: Angel
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Rumpnissen
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 368
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 266
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka