Tips - Sommarhandskar

RebeccaJoli

Trådstartare
Hej!

Jag rider vanligtvis inte med hanskar mer än när det är kallt ute, men nu har jag fått världens skav efter ett terrängpass på väääldigt taggad häst! Så nu vill jag ha tips på sommar-ridhanskar!
Jag vill att de ska vara svala och ha bra grepp. Vill helst inte de ska vara för dyra för jag kommer inte använda dem så mycket.

Alla tips uppskattas! Gärna med motivering/beskrivning!

Sv: Tips - Sommarhandskar

Jacson har ett par sommarhandskar med tunnt nät på ovansidan för billig peng, kopia på Roekls sommarhandskar "solar" för en större peng.
Jag använder mina svarta ejendals handskar som funkar prima på sommaren:)

Kinglands handskar har jag hört ska vara bra. De ska ge bra grepp samt att det stretchiga materialet ska andas bra. ;) Dock rätt dyra.

Förutom priset är ju Roeckl-handskarna ultimata. Tycker jag. Har aldrig någonsin fått skavsår och det känns inte ens som att ha handskar på sig. :)

Tack för era tips!
Roeckl var ju det första som poppade upp i mitt huvud eftersom alla lovprisar dem, men jag tycker de är oskäligt dyra:p Men det verkar ju som den uppfattningen ändras när man provat dem:p

Kingsland har jag hört bra om, Jacson har jag testat i vintermodell och de var ok...

får nog försöka hitta någon som säljer alla och se vad jag tycker e värt pengarna! Men greppet märker mna ju inte förrän man rider med dem, därför förlitar jag mig till er mer kunniga på ämnet :p

Kom gärna med fler tips, eller finns det fler som förespråkar den ena före den andra av redan nämnda så lägg fram er åsikt oxå!:)

möpte ett par mountain horse med nät på ovansidan för ngt år sen, super härliga och håller bra, de är i ngt läderaktigt material och är stela till en början men de töjer sig och blir super mjuka och man får ett bra grepp även när hästen svettar ner tyglarna.
googla på "handskar crocket mountain horse" så ser du bilder på dem. de är inte så dyra och finns bland annat på city gross :p
älskar handskar av denna modellen! kan knappt rida utan dem längre ^_^.

Jag rider alltid med gekås typ getskinnhandskar eller något. En exakt kopia på ett par höökshandskar. Kostar väl 100 spänn och håller, för mig, i en evighet. Använder dem större delen av året utom när det är som kallast. Då har jag en fodrat variant, också från gekås ;) Mjuka och sköna med bra grepp. Enda nackdelen är att de färgar av sig på handen när man blir svettig :p

Jag rider för tillfället bara i Roeckl. Jag äger två par Vesta och ett par Suprema sommar varav två ska gå i graven inom kort. De slits väldigt fort samt upplever jag att de andas väldigt dåligt. Mina nästa par ska bli ett par Kingsland, som jag beskrev ovan och dessa avnänds till och med av min dressyrtränare (:eek:) och hon är mycket nöjd med dem.

Tack för alla era bra tips! Kände på roeckl-handskarna idag och de va iaf grymt sköna!! Ska bege mig ut på jakt efter de andrra oxå. Jacson och Mountainhorse tror jag finns på Citygross båda två, tack för tipset Buck! Kingsland tror jag finns i minst en av de 5 hästbutiker jag brukar besöka så får helt enkelt leta :p

Jag tror det är ett par CRW Favourite från Hööks jag har, ett helt okej budgetalternativ enligt mig. I och för sig rider jag mest med gummiklädd tygel så vet inte hur greppet är riktigt annars.

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka