tips träning vid bakskygg

T

trav

har en travare som är bakskygg o ljud rädd. Kan någon ge tips på hur jag ska träna honom? Han kan ha vagn på sig men hoppar som en känguru. Tyvärr är han bara två år så jag kan i dagsläget inte träna honom från ryggen
 
öva med att försiktigt röra dig bakom hästen, klappa och smek hela tiden, fortsätt sedan med rep som du försiktigt drar bakom benen, under magen osv på hästen, när det går bra kan du börja med att släpa rep bakom hästen när du går och så småningom binda skramlande saker i repen för att öka hästens tolerans... viktigt är att INTE gå vidare förrän steg 1 går bra osv lycka till!! :bump:
 
Cinzano har förklarat jättebra, testa meddetbums, de vänjer sig så snabbt och det är härligt att se den där tanken: jaha, det där var inte farligt, och inte det där heller, nähä nä, då är jag väl inte rädd nå´mer då. :banana:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 948
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Nova123
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
675
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp