Tjocktröja över klänning och tjock vinterkappa

Araminta

Trådstartare
Jag har ett shoppingbehov och ett shoppingvillhöver.

Shoppingbehovet är en till tjocktröja som fungerar över A-linjeformade klänningar. Vilken form på tröjan ska jag titta efter? Med de tröjor jag har så blir det formlöst "långt ovanpå långt". En öppen kofta hade varit enklare men nu vill jag ha en tröja. Och en varm sådan. Vad ska jag leta efter?

Shoppingvillhöver är en riktigt jävla tung vinterkappa. Gärna vadlång. En vädertålig och varm parkas har jag redan men vill ha något att byta med vid finare väder. Med det sagt så bor jag i blåsiga Skåne, så kappan måste gå att stänga ordentligt, ett ensamt bälte i midjan räcker inte.

Hållbarhet och kvalitet prioriteras över pris. Naturmaterial framför plast. Jag gillar att känna mig välklädd men själva shoppandet gör mig mest matt och frustrerad. De kläder som köps in ska därför gärna hålla, både i kvalitet och stil, i 5-10 år framåt.

Känner mig som en kräsen primadonna här, men hoppas att det finns någon stilkunnig Bukefalist som kan tänkas sig ge lite råd och tips.
 
Ok så trickset med en tjocktröja över klänning är att det blir ett tält av det om du inte skär av vid midjan, så på med ett skärp och stoppa in tröjan så midjan syns. Funkar med alla typer av tjocka stickade tröjor

Jag har köpt mycket fint på Zara och Mango, även And Other Stories.
12B3F19D-621B-4E48-8C3D-FD1A5E32A47B.jpeg
 
Weekday hade en snygg ullkappa nu :)
Jag brukar ha lite tunnare, mer formsydda ulltröjor över klänningar. Tycker Filippa K har snygga. (vill du ha riktigt tjock går det förstås bort).
 
Jag har ett shoppingbehov och ett shoppingvillhöver.

Shoppingbehovet är en till tjocktröja som fungerar över A-linjeformade klänningar. Vilken form på tröjan ska jag titta efter? Med de tröjor jag har så blir det formlöst "långt ovanpå långt". En öppen kofta hade varit enklare men nu vill jag ha en tröja. Och en varm sådan. Vad ska jag leta efter?

Shoppingvillhöver är en riktigt jävla tung vinterkappa. Gärna vadlång. En vädertålig och varm parkas har jag redan men vill ha något att byta med vid finare väder. Med det sagt så bor jag i blåsiga Skåne, så kappan måste gå att stänga ordentligt, ett ensamt bälte i midjan räcker inte.

Hållbarhet och kvalitet prioriteras över pris. Naturmaterial framför plast. Jag gillar att känna mig välklädd men själva shoppandet gör mig mest matt och frustrerad. De kläder som köps in ska därför gärna hålla, både i kvalitet och stil, i 5-10 år framåt.

Känner mig som en kräsen primadonna här, men hoppas att det finns någon stilkunnig Bukefalist som kan tänkas sig ge lite råd och tips.


Kolla in om Gerry Weber har någon bra vinterkappa. Jag älskar deras kläder snygga och bra material. Märket finns bland annat på Zalando.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp