Bukefalos 28 år!

Tobbe Larsson i strid mot Cancerfonden om miljonarv – för andra gången

Han är känd för sina många shower inom frihetsdressyr, och som huvudpersonen i SVTs program Ponnyakuten. Men nu är Tobbe Larsson huvudroll i ett helt annat sammanhang. Nämligen en arvstvist.
 
Jag känner inte honom alls mer än till namnet detta då jag medvetet hållit mig ifrån honom efter att en tränare jag högaktar uttryckte vissa saker om honom. Om just de sakerna stämmer vet jag inte men det gick i princip ut på att han var en girig charlatan. När jag läste detta så hamnade jag åter exakt på den platsen där han sa det, det måste verkligen fastnat för att spelas upp så klart och tydligt.
 
Oavsett vad som exakt har hänt så tycker jag att han låter snål. Att tycka att man själv som granne ska ha pengar istället för släktingar och Cancerfonden. Låter väldigt hjärtlöst.

Jag vet ju folk som på slutet varit förvirrade och lovat bort både det ena och andra till vem som helst.
 
Oavsett vad som exakt har hänt så tycker jag att han låter snål. Att tycka att man själv som granne ska ha pengar istället för släktingar och Cancerfonden. Låter väldigt hjärtlöst.

Jag vet ju folk som på slutet varit förvirrade och lovat bort både det ena och andra till vem som helst.
Inte en fråga direkt till dig egentligen, men ska inte testamente vidimeras just för att sånt ska undvikas? Har alltid hört att det inte är giltigt annars just på grund av det du säger. Känns ju inte som Tobbes testamentet är det, då borde han ju inte behövt skicka det till England för kontroll av namnteckningen.
 
Inte en fråga direkt till dig egentligen, men ska inte testamente vidimeras just för att sånt ska undvikas? Har alltid hört att det inte är giltigt annars just på grund av det du säger. Känns ju inte som Tobbes testamentet är det, då borde han ju inte behövt skicka det till England för kontroll av namnteckningen.

Det stod i HDs artikel att testamentet är bevittnat, men att även vittnesunderskrifterna ifrågasätts eftersom "det är personer som står Tobbe Larsson nära". Hur det än ligger till så är det ju ett lite osmart val att inte se till att ordna två mer utomstående/objektiva vittnen, om man nu redan har varit i en testamentstvist förut.
 
Det stod i HDs artikel att testamentet är bevittnat, men att även vittnesunderskrifterna ifrågasätts eftersom "det är personer som står Tobbe Larsson nära".
Det faller förhoppningsvis på det. Det känns osmakligt hela historien. Det är skillnad om man testamenterar till någon granne som man varit nära under lång tid och som hjälpt till mycket mot vad som det verkar vara här, en granne med vasst munläder som ev duperat honom att skriva på.

Tobbe har tagit lärdom, förra gången han försökte ärva så missade han att det skulle vara bevittnat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två olika testamentet som ger två olika versioner av den avlidnes sista vilja. För andra gången är Tobbe Larsson i strid mot...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 974
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Det sorgliga med att vi människor är individer är att vi alltid är delvis ensamma. Om man inte tänker på det så bryr man sig nog inte...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp