Töjer sig läderridstövlar i skaftet??

Chlo

Trådstartare
Jag har ett par läderridstövlar som jag inte använt på ca 3 år. Nu har jag slitit ut mina Carlskrona stövlar och tänkte därmed använda mina läderstövlar igen. Problemet är bara att jag får på mig dem, men de sitter så tajt att jag nästan får mjölksyra...Man får väl erkänna att man lagt på sig ett och annat kilo också...

Är det någon som vet om stövlarna töjer sig om jag smörjer dem och sen tvingar mig att använda dem lite??

Lotta
 
Om de inte gör det kan du gå till en duktig skomakare som då "bankar" ut dem lite, lästar ut heter det kanske :confused:, de blir större i skaftet, men lika fina som innan!
Vet en här i min stad som kan lästa ut dem 2 cm!!! Utan att de blir förstörda på något sätt! :bow:
 
Det låter ju kanonbra! Det är nog det jag blir tvungen att göra. Jag får springa ner till skomakaren här i min lilla stad, han verkar billig och bra.

Lotta
 
Be skomakaren sätta i en dragkedja istället. Mycket lättare att dra på sig stövlarna och ta av. Kostar ca: 400:-
 
Fast min egen erfarenhet & andra människor jag pratat med säger att dragkedjor inte hör hemma i ridstövlar...
Det funkar inte bra med grus mm som hamnar där.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
16 041
Senast: fio
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 169
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 160
Senast: Lillefrun
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
53 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp