Bukefalos 28 år!

Tömde levande häst på blod

Två hästägare i Jämtlands län åtalas för djurplågeri. De misstänks för att ha skurit halsen av en häst med syftet att tömma det på blod i samband med en avlivning som inte fungerade. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.vk.se/1616218/tomde-levande-hast-pa-blod
Utan att få några övertoner i debatten, är inte det sättet som kallas halal-slakt?

För övrigt anser jag inte att varken SD eller V ska vara i svensk riksdag pga de extrema historiska bakgrunderna av systerpartier i våra närmsta grannländer.
 
För övrigt anser jag inte att varken SD eller V ska vara i svensk riksdag pga de extrema historiska bakgrunderna av systerpartier i våra närmsta grannländer.

Vad har det med artikeln att göra?

(vad anser du att vi ska göra med den andelen människor som röstat fram de två partierna? Är personligen inget fan av de båda partierna men jag är ännu mindre intresserad av en styrd demokrati)
 
Det står ju att de sköt flera skott så jag hoppas de blir av med vapenlicensen också! Skjuter man så jävla illa att man inte kan sätta en skott i huvudet på en häst som är stilla ska man fan inte ha vapen! :rage:

Nu är det ju iofs inte säkert att det var ett skjutvapen, journalister har sällan koll så det kan ju ha varit en bultpistol. Lika illa ändå.
 
Undrar om det var en desperat metod att bli av med hästen i stället för att betala för en (dyr) avlivning?

Vilka jävla idioter ! må karma komma och styra upp dom :rage: :rage: :rage:
 
Utan att få några övertoner i debatten, är inte det sättet som kallas halal-slakt?

För övrigt anser jag inte att varken SD eller V ska vara i svensk riksdag pga de extrema historiska bakgrunderna av systerpartier i våra närmsta grannländer.

Halal (muslisk) och Kosher (judisk) menar du? Kosher är inte tillåten i Sverige då djuret vid kosherslakt inte bedövas. Däremot bedövas de vid Halal.

https://www.jordbruksverket.se/amne...ligiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html


Vet inte vad du menar med SD och V. Utan politisk yttrandefrihet har vi ju inte demokrati överhuvudtaget.
 
Det står ju att de sköt flera skott så jag hoppas de blir av med vapenlicensen också! Skjuter man så jävla illa att man inte kan sätta en skott i huvudet på en häst som är stilla ska man fan inte ha vapen! :rage:

Nu är det ju iofs inte säkert att det var ett skjutvapen, journalister har sällan koll så det kan ju ha varit en bultpistol. Lika illa ändå.
Undrar hur journalisten kunde veta att hästen var vid medvetande?
Fö hoppas jag att fler rapporterar det totalt irrelevanta inlägget av @tara .
 
Vad har det med artikeln att göra?

(vad anser du att vi ska göra med den andelen människor som röstat fram de två partierna? Är personligen inget fan av de båda partierna men jag är ännu mindre intresserad av en styrd demokrati)
Äsch, det är inte så allvarligt, jag skriver så , liksom en gammal romare, var det cartago han hette romare? Eller var det cartago som skulle invaderas?

Bara för att när det kommer upp diskussioner närliggande dagens extrema åsikter så vill jag inte att de diskussionerna ska ta fokus från diskussionen. Det är så jobbigt när en inte kan diskutera sakfrågan.

Var det halalslakt eller inte?
 
Äsch, det är inte så allvarligt, jag skriver så , liksom en gammal romare, var det cartago han hette romare? Eller var det cartago som skulle invaderas?

Bara för att när det kommer upp diskussioner närliggande dagens extrema åsikter så vill jag inte att de diskussionerna ska ta fokus från diskussionen. Det är så jobbigt när en inte kan diskutera sakfrågan.

Var det halalslakt eller inte?

Öh, jag tror inte muslimer är så intresserade av hästkött...

Historielektion: Cato den äldre (mfl romare) ansåg att Karthago borde förstöras (ofta förkortat till "Carthago delenda est") och han inkluderade det i många av sina anföranden (oavsett om det var relevant i sammanhanget eller ej :meh:).
 
Äsch, det är inte så allvarligt, jag skriver så , liksom en gammal romare, var det cartago han hette romare? Eller var det cartago som skulle invaderas?

Bara för att när det kommer upp diskussioner närliggande dagens extrema åsikter så vill jag inte att de diskussionerna ska ta fokus från diskussionen. Det är så jobbigt när en inte kan diskutera sakfrågan.

Var det halalslakt eller inte?


Varför i hela världen skulle en bonde i Västerbotten halalslakta? Då ska djuret vara bedövat, och slakten ska ske enligt vissa regler. Halal finns ju att köpa, och det finns godkända halalslakterier. Det är verkligen inga konstigheter. (går att läsa i länken från jordbruksverket)

Kosher, alltså judisk traditionell slakt, är som jag skrev inte godkänt i Sverige eftersom djuret då inte får vara bedövat. Vill du fundera över hemlig specialslakt i västerbottensskogarna så torde det vara kosher i så fall.

Troligare är väl att avlivningen gick fel - och att de försökte ha ihjäl häststackarna snabbast möjligt sedan. Illa skött.
 
Enligt fakta, kan tyvärr inte hänvisa mer än så..

Så var den redan död när den avblodades, så nej djuret led inte.. .
 
Enligt fakta, kan tyvärr inte hänvisa mer än så..

Så var den redan död när den avblodades, så nej djuret led inte.. .

Står i annan artikel att de erkänner händelseförloppet och i artikeln ovan att hästen sparkade när den avblodades. Varför erkänner de om det inte stämmer?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hilmer och Elvira spelade Josef och Maria och hästen Poppel tog rollen som åsna vid den levande krubban i Röks kyrka på tisdagskvällen...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Jessica Eliasson kom till stallet med kvällsmat såg hon att hästen Smári var full av röda, ömmande märken – från misstänkta...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 42-åriga Karolinas största intresse är att klä ut sig till häst. I "Outsiders" berättar hon om sin udda livsstil – och tränar upp sin...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Här får Emilie Stiwing, 38, besök av sin själsfrände Junior – mitt under sjukhusvistelsen. Kroniskt sjuka Emilie har nyligen genomgått...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp