Tokiga överdrifter hit o dit

Skjøldur

Trådstartare
Jag tänkte vi kunde dela med oss av överdrifter hit o dit som en del personer tydligen gillar att hålla på med. Helst vill jag ha något att skratta åt, än om det kanske inte alltid är så roligt för de drabbade då o där.

På en avdelning på sjukhemmet där jag jobbar halvtid som nattsyrra så började en riktig tant pedant som avdelningsjuksköterska i ifjol sommar. Hon kom på att nattpersonalen behövde några extra arbetsuppgifter för hon tycker att vi har gott om tid. Bland annat så skulle vi bre smör på fukostbrödet och lägga upp pålägg på fyra fat och i ett antal små pluttskålar. Ok, det kunde vi väl göra. Men grejen var att hon oftast var missnöjd. Inte tillräckligt snyggt upplagt, lite för mycket eller för lite av ditt o datt och hon tål inte att bli emotsagd. Det blev bråk och någon gick till chefen och klagade. Men denna tant pedant kom på en lösning: Hon tog bilder på perfekta påläggsfat - så som hon tycker de ska se ut, och printade ut och satte in i en pärm. Förra veckan var det två olika vickarier två nätter från en bemanningsbyrå. Jag visade dom pärmen och förklarade lite generad saken "just precis såhär". Och dom log och tyckte att det var det värsta!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp