Tolga stigläder

Panamera

Trådstartare
Mörknar Tolgas stigläder mycket i färgen, för när jag skulle jämföra färgen med min blivande Tolga-sadel, så var som mycket ljusare... :crazy: Mörknar dom eller ska jag köpa t.ex. Pessoas som nu passade bra i färgen?

Tacksam för svar snarast!! :bow:

Diana

Sv: Tolga stigläder

Mina mörknade lite men inte så dramatiskt. Passar perfekt till min Tolga sadel i färgen.

beror på hur mycket du oljar dem... Det går att få ljust läder att bli rätt mycket mörkare om man oljar mycket

Absolut! Jättefina o mjuka, inte alls lika tjocka som de från Prestige är. Det innebär ju iof att de slits lite fortare men de går ju inte sönder på en gång, mina har använts ca 2 år, 1-2 hästar/dag o är fortfarande fina.

Det låter ju jättebra!!! :d Då ska dom inhandlas snarast möjligt, jag rider ju ändå bara en häst/dag, så det ska nog inte vara några störr problem!!

Vad fick du betala för dina? Vet du vart dom är billigast?

Diana

Jag kommer inte ihåg, men de var väl runt 1000 lappen. Köpte de genom Skara, men jag vet att Rytteriet i Sjöbo säkert har dem hemma.

Okej, va bra! Jag vet att S*ensk Ridsport i Kungsbacka har dom hemma, och dom kostar 799 eller 899 kronor där. Är det ett bra pris? För nu måste jag verkligen få valuta för pengarna eftersom det är pappa som betalar allt, och han blir inte sååå jätteglad när jag berättar alla priser...

Så jag måste se till att köpa dom så billigt som möjligt! ;)

Diana

Gud vad bra! Då ska dom inhandlas snarast, antagligen i samband med att vi åker och betalar sadeln!

Tack för hjälpen med svar på frågor och liknande! :bow:¨

Diana

Ingen orsak :D

Glömde o fråga vilken färg det blev, men antar att det blev en brun?

Bruuun, annars hade jag inte haft några problem alls att köpa stigläder till... Nu rider jag runt med svarta, och det ser hemskt ut!
Och så ska man ut och tävla nästa helg också, och då måste man ju faktiskt ha en snygg utrustning! :angel:

Diana

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 583
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka