Tömkörning, hur?

amandacarlsson

Trådstartare
Ja lite överdriven rubrik kanske men jag har tänkt börja tömköra min d ponny och skulle vilja ha råd. Vad ska man ha för gjord? Vilka tömmar? Hur sätta tömmarna?
Har alltid longerat men känner att det inte riktigt händer något, känns som hästen jobbar mer och bättre under tömkörning.

Så berätta allt om tömkörning helt enkelt :bump:

Jag har en AE-däckel från Tärnsjö, passar alla mina ponnyer.

Tömsättning innan man har koll på grejerna är lämpligast de översta eller näst översta ringarna och rakt från hand till bett.

Lektioner är en oerhörd hjälp.

Jag har turen att kunna träna för AE himself och det är värt varenda krona. Okomplicerat och hästen blir nöjd, rak och mjuk. Inget bråk, inget tjafs.

Jag har en AE-däckel från Tärnsjö, passar alla mina ponnyer.

Tömsättning innan man har koll på grejerna är lämpligast de översta eller näst översta ringarna och rakt från hand till bett.

Lektioner är en oerhörd hjälp.

Jag har turen att kunna träna för AE himself och det är värt varenda krona. Okomplicerat och hästen blir nöjd, rak och mjuk. Inget bråk, inget tjafs.

Låter ju kanon! Min tränares man är faktiskt välkänd häromkring för att va riktigt bra på det så kanske ska höra av mig till honom. Han tömkörde min foder ponny när han kom till Sverige faktiskt :)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 076
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka