Tömkörningsgjordar

neywaz

Trådstartare
Jag har en billig syntetgjord från h**ks som inte verkar fungera alls när man ska jobba hästarna från marken. Tömmen nyps fast i ringarna och hästen får ingen eftergift. Har nu tänkt investera i en ny och vill då ha något som verkligen funkar.

Nån som har erfarenhet och kan tipsa om bra gjordar? Jag vet ju att Tärnsjö har en modell för ungefär 3500. Finns det ingen billigare som funkar lika bra??

Globus? Såg en för 1.300 ca. Eller en annan för ca 2.300 men då känns det som om man lika gärna kan köra på tärnsjögjorden om man ska börja prata flera tusen?

Tips? Någon?

Sv: Tömkörningsgjordar

Jag har Hööks lädergjord och är väldigt nöjd med den! Då har min häst ändå gjort allt möjligt skit (typ stuckit med när vi tömkört i skogen, stegrat sig osv) och den har suttit stabilt kvar. Många ringar på rätt ställen.

Seep - Hmmm SMART!!! Det ska jag prova! :D

Lady vip - Tack! hur är ringarna på hööksgjorden? Står de upp?

Jag har en Globusgjord som jag är väldigt nöjd med. Jag gav 1995 kr för gjord + 16 m lädertöm (nytt självklart), inkl frakt på tradera 1½ år sen.

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: NotlikeI
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 721
Äldre Jag är i enormt behov av nya underkläder samtidigt som kontot ekar tomt :p Min första tanke var att plöja igenom H&M, Lindex och Kappahl...
Svar
10
· Visningar
4 380
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 997
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka