Torkad färg i bläckpatronen eller vad?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 392
E

Egonson

Köpte nya bläckpatroner för ca 1 månad sen, har inte skrivit ut i färg sedan dess (1 gång i början då gick det jättebra), nu verkar den ha torkat iop eller något.
Blå och gul färg funkar men det kommer ingen röd färg.
Tog ut patronen och tryckte den mot ett papper, bara gult och blått inget rött. För det är väl rött, iaf tre färger men här är det bara två.

Svart funkar precis som den ska.

Kan man rensa bläckpatroner på något sätt, eller är det bara köpa ny som gäller..
Skriva ut oftare anar jag? Eller varför blir det såhär.

Sv: Torkad färg i bläckpatronen eller vad?

Beroende på vilken skrivare kan det vara att man måste byta skrivarhuvud. Eller har du köpt "pirat"-bläck? Är skrivaren välanvänd/lite äldre kan det helt enkelt vara dags för ny, oftast brukar det vara billigare än att laga.

Skrivaren är ny för i år, så det kan inte vara den. I så fall är det fel på den. Ja det är pirat-bläck, har alltid funkat förut. Patronerna som satt i vid köp var "riktiga" HP-patroner, men de funkade inte för fem öre! Kom bara ut grådaskigt sudd och randiga bilder.
Nu går det utmärkt med svart som sagt men inte färg..

Kanske är nå fel på skrivaren i alla fall men vad. Det kostar säkert en rejäl slant att lämna in den kan jag tro.

Tro mig, det är många gånger inte värt att ha piratbläck. Har pajat två skrivare på det viset!
Om det var strul från början skulle du ha lämnat tillbaka den direkt kanske. Har du kalibrerat skrivaren? Kör underhållsprogrammet som oftast finns till skrivarna.

men om skrivaren är så pass ny borde den väl rengör sig själv?

våran rengör sig själv då och då just för att undvika det där antar jag..

Jag tror dig, fast som sagt funkade det inte med originalpatronerna heller. Kanske hade de suttit i för länge.
Ska prova köra underhållsprogrammet så får man se vad som händer.

Rengjort patronerna har jag (eller skrivaren då) redan gjort 2 ggr utan resultat.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag vill bara berätta att jag har det och att det funkar alldeles utmärkt. En del ställer sig väldigt skeptiska och jag har fått...
Svar
3
· Visningar
3 651
Senast: Yrja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 563
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Hej! Finns det någon snäll bukare som är bra på bläckstråleskrivare? Jag har nämligen en Epson Stylus C66 som inte sköter sig som den...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Tass
·
Hästvård Har skrivit nån tråd innan om min häst som opererats för en griffelbensfraktur som gett han inflammation på senorna då den lösa benbiten... 2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: acrazyone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Surkål
  • Dressyrsnack nummer 18