Sv: torr nos

JAg vet inte, men min Tik har det... så jag hänger med frågandet om vad dt kan bero på...

Min gissning är att hunden är varm/ att det är varmt ute. Då blir nosen oxå varm och torkar. Jag tror inte att det är konstigare än så.

så här är det.. när hundens nos är varm och torr har den feber eller mår dåligt.. tro mig :) jag har haft hundar sen jag föddes

så här är det.. när hundens nos är varm och torr har den feber eller mår dåligt.. tro mig :) jag har haft hundar sen jag föddes
:rofl: :rofl:
Det var på skoj va?
För i annat fall har min ena hund varit dålig i typ två år:cool:
Nu är den inte sådär jättevarm men hon har en rand som är mkt torrare än resten! Använder försvarets salva i den lilla gröna burken och då försvinner det en tid:)
//C

:rofl:
En nos är torr om hunden inte slickat på den.
Åtgåärd: slicka på din hunds nos snarast, annars kan den dö:eek: ;)

Det är inget onormalt/onaturligt att hundars nosar ibland är torra. Har inget med vare sig vätskebrist eller feber att göra i de allra flesta fall.

Är hunden pigg, frisk och feberfri, så är det inget att hänga upp sig på eller oroa sig för ;)

hehe okey de kanske inte är som jag sa:rofl:
men alla veterinärer har sagt de till oss iaf

men men veterinärerna kanske pratade i nattmössan vad vet jag :) :)

Min labbe har s.k skrovelnos (discoid lupus tror jag det heter) Den är rena rama ökenlandskapet ibland.. :(

Vad har du för ras?

Min ena hund har ganska ofta ganska torrer o varm nos medans min andra har en kall o blöt en=)
O ingen av mina hundar e sjuka utan så har de alltid vart.. vet inte varför den ena har en mer blöt o den andra torr men sjuka e dom inte för då skulle nog veterinären sagt nått om de=)

Jag köpte försvarets hudsalva och skall prova det så vi får se hur det går ;) provade det idag & lady tyckte att d var jobbigt att behöva sitta där medans jag smörjde på & Lalla blev jätte avundsjuk så hon satt sig lydigt & väntade & när jag satte på lite salva på hennes blöta nos blev hon jätte glad & så försökte hon äta upp hela :P Men salvan finns att köpa på apoteket iaf

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 057
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: chimichanga
·
Hundträning Det va typ 100 år sen jag postade något här 😃 Men jag ha en tik här hemma som ha blivit tokig 😜 Hon ha börjat med ett konstigt...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Sel
·
Hundträning Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 627
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur