Torr pellets..

sassymaddan

Trådstartare
hur mycket torr pellets vågar man ge?

damen äter lungt och sansat och hon får hippo breed och dangröns lucern, jag har nu gett 5 dl(tillsammans) torr morgon och kväll och blöter tillsammans med betfor på midddagen.

Sv: Torr pellets..

Inte vet jag.
Och tyvärr så vet man inte det förrän efteråt.

Jag för min del är lätt paranoid runt det där så jag blöter alltid lucern-pellets.
Men det är mest för min sinnesfrids skull.

Sv: Torr pellets..

Jag har haft en häst som fick en hel transportkrubbba full med torra lusernpellets varje kväll (7 kg), som han tömde över natten.

Vad du vågar vet jag inte, men jag fodrar alltid med torra pellets, det enda jag blöter är betfor.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 377
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
690
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka