Torra ögonlock

Jag hade i många år stora problem med torra ögonlock och ibland "sprucken" hud även runt ögonen. Det sved och jag såg ofta bedrövlig ut. Hade testat att smörja med det mesta men inget funkade. Feta krämer, vaselin etc blev det bara värre av. Inte ens läkare lyckades skriva ut något bra. Rådfrågade hudterapeut som rekommenderade ett serum från Dermalogica. Jag var till en början skeptisk men häpp; redan efter ett par dagar fick jag lindring och hjälp och jag kan idag, efter ca 10-15 års användning, inte vara utan min dagliga droppe på ögonlocken. Skoven av torrhet har inte kommit tillbaks en enda gång. Serumet heter Dermalogica Circular Hydration Serum, kostar en del men är JÄTTEDRYGT och framför allt fungerar det!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit så väldigt torr på ögonlocken och runt ögonen. Blir ju inte bättre av ögonen rinner hela tiden. Köpte en creme på...
Svar
16
· Visningar
605
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
558
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 227
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Det verkar helt omöjligt att hitta ett läppcerat som funkar på mig. Hjälp mig Buke! Nu har jag köpt på mig dessa. Eucerin gör ont... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 346
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka