Touchscreen och spel?

alazzi

Trådstartare
Funderar på att byta upp mig och köpa en touchscreen. Men jag är osäker på hur det fungerar i längen, om det är bättre med en mus i längde? Erfarenheter tas tacksamt emot! Spelar olika Zyngaspel..

Sv: Touchscreen och spel?

sitt med handen rakt ut emot din skärm en stund.

Hur mycket tid spenderar du vid spelen? det blir ganska jobbigt för armen vill jag tycka om man har en ståendes touchskärm.
Har du den liggandes som man har med till exempel "surf plattor" då kan det däremot vara ganska skönt.

Men vid en stationär dator så blir det ganska opraktiskt att ha en touchskärm.
Jag använder bara touch på surfplattan som jag har när jag sitter i soffan framför TV'n :).

Så köp en surfplatta istället för touchskärm, då har du en "bärbar dator" samtidigt och får touchskärm.

de touchscreen skärmar som finns (åtminstone som jag sett) har iprincip legat ned vågrätt. Fast skärmarna har haft dåliga paneler och varit väldigt dyra om man skall ha brukbar storlek. Det finns betydligt billigare och i mina ögon bättre lösningar för att slippa mus.

apples trackpad är en väldigt bekväm lösning som iaf jag uppskattar och använder, dvs som en lite större modell 'laptop mus'. finns andra tillverkare som har motsvarande produkter som är kompatibla med andra plattformar om man så önskar.

en 'surfplatta' ersätter ingen bärbar dator, inte i närheten, det är en leksak och en bra tvtablå & fjärrkontroll till mediacentret om man har sådant.

en 'surfplatta' ersätter ingen bärbar dator, inte i närheten, det är en leksak och en bra tvtablå & fjärrkontroll till mediacentret om man har sådant.

Dock eftersöktes något för att spela facebook spel (zynga).
Då är en surfplatta perfekt.
Finns dessutom surfplattor som inte är android eller ipad(apple).
Dessa är i regel bärbara datorer med windows och istället för en upvikbar skärm och ett tangentbord så är den platt och en skärm.

Jag använder dessutom min surfplatta till jobb för att hantera kundkontakt som livesupport, email, fixa problem för kunder av olika slag,
och att administrera någon av mina servrar som ligger utomlands.

Surfplattor kan göra allt en dator kan ;).
Det är trotts allt en dator med mac eller linux(android) oftast.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
164
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
358
Senast: ameo
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 688
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025