Aningsfull

Trådstartare
Eftersom en grand danois uppenbarligen inte var välkommen in i vårat hus har jag fått sänka mina krav - till en toypudel. Helt ärligt var det mammas idé och jag tänkte att hellre en liten hund än ingen hund alls.
Vi fick tag på en uppfödare och tingade en ofödd valp, men när valparna föddes fanns där inte flera och små som de trodde, utan få och stora, och det fanns ingen liten pudelflicka till oss. Så nu är det bara att leta vidare..

Är det någon här inne som har en toypudel som kan dela med sig av lite erfarenheter om rasen?
 
jamen herrejössses.. SÅ många cm meter kan väl det rimligtvis inte skillja att det spelar så stor roll????????? :crazy: :confused:
 
Skillnaden mellan en toy och dvärg pudel är inte så stor i cm så det torde inte spela någon större roll om man nu inte proms ska ha en toy.

Därimot så kanske det inte fanns någon tik till dem?

I övrigt så kan jag itne säja så mycket mer än att de pudlar (dvärg & toy) jag träffat är underbara, mycket hund i liten förpackning!
Kompis fick sin valp för 2 veckor sedan och det är världens sötaste lilla svarta bomullsboll!!

om du tittar på Västerviks BK i deras kennelregister så hittar du massa länkar till pudelkennlar så där borde finnas någon som har valpar eller som har planerat.

Lycka till!
 
Jag har aldrig träffat någon toypudel, men min syster har haft en dvärgpudel som var helt underbar! Hon kunde göra väldigt mycket med henne. Gå långa skogspromenader, träna lydnad och agility, utställning... Hon var GLAD, social och älskade att sitta i knät och få uppmärksamhet från alla håll. Barn älskade hon, hon kunde inte få nog av att bli klappad och gullad med. Till stallet brukade hon alltid få följa med, hon var inte intresserad av hästarna utan brukade ligga och sova på ett hästtäcke i lugn och ro medan syster pysslade med hästen. Hon var också väldigt alert, intelligent och lättlärd.

Tyvärr dog lilla stumpan för ett år sedan, hon blev ihjälbiten av en annan hund. Hon var då 14 år och fortfarande fick hon bus-ryck (pudelfnatt) varje dag och var livlig och glad.
 
Det som spelade roll var väl att det blev få och inte många valpar, så det inte räckte till alla som tingat. Så fattade jag det iaf.
 
Ingen toypudel vet jag , men däremot två JRflickor i din närhet. Nu ungefär två veckor gamla.
 
Vi har en toypudeltjej :love:
Hon är helt underbar (nej jag är inte partisk :angel:) Lätt för att lära, behändig att ha med sig. Det negativa är att hon är lite gruffig, men det kanske bara är som hon är.
Skriv om du vill se bilder och om du har frågor :)
 
Nu förstår jag inte riktigt hur du menar..
Men det jag menade var att vi ville ha en tik, men det blev bara en tik i kullen och det fanns redan en före oss i kö på en tik. Så då blev vi utan.
Dom trodde att det skulle bli många små valpar eftersom hunden var otroligt tjock, men när dom väl tittade ut var det bara 3 valpar som istället var större än vanligt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 220
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 897
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Jag har aldrig köpt en valp, haft en hund men köpte henne som vuxen. Självklart kollade jag upp hennes hälsa innan men med mer kunskap...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 613
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp