Tråd för random bilder med roliga texter II

Status
Stängd för vidare inlägg.
8fdc27167e5c03fb02c33da4727cbbe0a7c199cf.jpg

Vi har ett kylskåp i sommarstugan som är så pass nedsliten på dörren (ett naturligt ställe att lägga handen på när man öppnat dörren och ska stänga den) att metallen under är blottad, dvs färgen har slitits bort genom åren, och är lite böjd. Och den bara går :cautious: amazing.
Vi bytte ut vår varmvattenberedare för några år sen, inte för att den var trasig, utan för att vi bytte värmesystem. Den var märkt 1970 och var alltså 50 år gammal och kämpade på! 😁
 
"The Mob", New Jersey 1961, av Walter Chandoha, känd som Richard Avedon från Cat Photography.
Under loppet av sin långa karriär tog han över 90 000 bilder på katter. De dök upp i tidningar som Life och National Geographic, på burkar med kattmat, i kalendrar och böcker.


1679254198779.png
 
Dessa är egentligen inte roliga men det är dikter skrivna av elever i 3-6 klass och jag älskar dem! Mina favoriter:
Screenshot_20230320_022237.jpg

Denna känns så aktuell med dessa krig :heart

(Edit: Lägger in den roliga i eget inlägg.)

bd161c43015722358d0e92372ed928ae046dfe25.jpg

:heart Denna får mig att undra vad detta barn har upplevt :cry:

Ursäkta som sagt, bara en var rolig men visste inte riktigt var jag skulle lägga dem annars. (Källa)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
182
Senast: Rosett
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp