Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja deras beräkning på sex säckar jord till en pallkrage känns verkligen i överkant för mig. Nu har jag alltid blandad med vanlig jord från platsen jag är på och hästgödsel så svårt att veta exakt. 3-4 säckar känns rimligt till en pallkrage
Jag hade 30 säckar jord, det fyllde jag 5,5 pallkrage med. Det innebär att jag har fyllt på med ca 5,5 säck i varje pallkrage, och det är inte överfullt nånstans. Så jag tror nog att deras beräkning är ganska så bra.
 
Svalört har jag en enda planta jag river bort i min rabatt varje år. Men kirskål, knölklocka, kvickrot, vintergröna, penningblad, praktlysing, I have them all....
Alltså, jag måste bo på det mest mysko ställe i växtvärlden som finns. Om jag hade några av dessa "ogräs" så skulle jag vara glad!!
Jag har bara en liten plätt med kirskål som jag lyckats få hit på egen hand när jag fick en fin planta delad från en vän. Plantan som jag ville ha är död - kvar finns lite kirskål i ett hörn.
Men annars har jag inget "ogräs"... O_o
De blommor du räknar upp skulle jag gärna ha tuvor av på min äng :love:
 
Gillar rölleka, den har en kritvit blomfärg som är sällsynt på andra växter vid tiden när den blommar. Den är ok som gräsmattesubstitut också.
Fast rölleka är ju en hög växt? Hur kan den funka i gräsmattan? Den gör ju dessutom "tuvor" elelr snarare kuddar?
 
Jag vill inte vara trädgårdfascist som hatar ogräs, men.

Svalört. Vilken relation till svalört har ni andra?

Jag har alltid odlat i kompakt lera, och jag har alltid haft enorma mängder svalört så fort jag vänder ryggen till ett ögonblick.

Min relation till svalört är mycket god! Så god att jag alltid ser till att spara dem när jag gräver. Jag gillar för övrigt även andra växter som har lite invasiva tendenser som penningblad, vintergröna, lammöron, jättedaggkåpa och silverarv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 491
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp