Bukefalos 28 år!

Trädgalen!

KungTulle

Trådstartare
Jag brukar gräva upp alla små trädplantor som bosätter sig på olämpliga ställen och plantera dom i gamla spannar etc.

Nu har jag rätt många. Mest kastanjeträd och en och annan lönn....

Alla vänner har redan fått plantor. Morsan har flera stycken.

Jag har små trädbarn överallt känns det. Men jag näns inte att bara dra upp bäbisarna och låta dom dö törstdöden. (Jag gillar träd!)

Jag behöver tips på hur jag ska minska mitt trädbarnhem och ge småttingarna goda hem. Kan man tex ta med sig träd om det ordnas växtloppis? Eller är det mer för petunior och annat småkraffs?

Jag har tyvärr inte egen mark över. Hade jag haft det hade jag planterat en fin liten lövskog!

( GAH våra granar har kottar också nu måste jag plantera alla kottefröna....Fast grannen såg en ekorre för ett par dagar sedan. Den bor nog ibland mina granar:love:....)

HJÄLP!!!!

/KT
 
Sv: Trädgalen!

Jag tror att du blir rätt poppis på en plantloppis, sprid ut att du har en massa "träd" till övers så ska du se att bekantas bekanta hör av sig! :D
 
Sv: Trädgalen!

Jag tror att du blir rätt poppis på en plantloppis, sprid ut att du har en massa "träd" till övers så ska du se att bekantas bekanta hör av sig! :D

Iofs såg på en plantskola i fjor att de tog nästan 700:- för en ung krukad hästkastanje. ( Lite mer än fingertjock och ca 2 m hög).

Så kanske någon som tex byggt nytt hus och anlägger trädgård gärna hade köpt några om priset är lågt. Vem vet?

/KT
 
Sv: Trädgalen!

Vi ska ha plantbytardagar här i krokarna nästa helg. Kolla om ni ska ha det med. Sätt ut annons på blocket annars.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp