Tränare - svarta pengar?

B

**BORTTAGEN**

Hur utbrett är det med svarta tränarpengar?
Jag menar att vissa tränare tar bra betalt och vägrar lämna kvitto på sitt arbete. Varför ska vi kunder stå med hatten i hand? Hur gör ni? Varför betala lika mycket svart som det borde kosta vitt?
Har man företag kan man dessutom få dra av 6%moms som man har betalt tränare med kvitto!
 
tja, det är mer regel än undantag med svarta pengar...
 
Byt tranare...eller sag till din tranare att han/hon inte ska vara sa paranoid!!
Tranaren behover ju inte skriva sin adress och sitt personnummer pa kvittot. Bara en underskrift med ett namnfortydligande hade ju rackt, eller har jag helt fel?

Typ "250:- mottaget for 1 timmes hopptraning den 23/11 2003", och underskrift. Vad mer behovs pa kvittot???
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 963
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 653
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 345
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp