Träningsupplägg distans/hopp

RonjaH

Trådstartare
Hej alla,

Jag har precis fått hem min fina arab valack! Han är 6 år gammal och grundriden i dressyr samt lite hoppad. Vi håller fortfarande på att lära känna varann, mkt ledträning och longering. Men snart är vi redo för mer avancerade grejer!
Jag hoppas det kommer gå bra att fortsätta utbilda honom inom hoppning då han verkar tycka det är roligt, och även träna för distans, kanske tävla lite smått (mest för att ha lite små mål att träna för). Jag är väldigt intresserad av distans, men både jag och hästen är väldigt gröna inom det området. Hoppning höll jag på med mkt i tonåren, men nu 10 år senare har jag en del att öva upp igen!
Vill nu gärna ha tips på hur jag kan lägga upp träningen på bästa sätt, dvs hur mycket konditionsträning, hur mycket bana osv! (Ska ta hjälp av tränare åtminstone en gång i veckan för grundarbete och hoppning)
Tacksam för alla tips, goda råd, länkar etc.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
713
Senast: Nova123
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 027
Senast: Mabuse
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 997
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp