Träns med anatomiskt nackstycke i remontmodell!

Hoppzan

Trådstartare
Har ett knivigt problem här nu som jag hoppas Buke-folket kan hjälpa mig med. Till att börja med så har jag varit tillbaks i Sverige nu i x antal veckor efter att ha jobbat sedan 18 års ålder i Holland/Tyskland/Belgien (är idag 29 år gammal). Har en 4 åring som jag köpte i Holland, som föl fick han en skada på nacken och idag är han friskförklarad men han är väldigt känslig för tryck på nacken/öron. Då detta gör att han känner obehag (slår med huvudet, ömmar, reser sig, bråkar, knepig i munnen etc) så har jag tidigare haft ett Youngster Revolution från Passion of Sweden på honom. Detta har fungerat riktigt bra på honom och han har trivts. Nu så strimlade han det på en träning nere i Holland då han lyckades slita nackstycket i tvådelar. :banghead:
Sedan dess har han inte ridits alls utan stått då jag inte vill/vågar sätta dit ett vanligt träns. Vill allra helst inte köpa ett till PS träns då det gick sönder utan letar nu efter ett annat träns som kan tänkas passa bättre för han.
Har inte varit i Sverige på länge så har ingen större koll på hur marknaden ser ut här, så undrar nu om ni har några bra tips på träns? Ska vara med Remontnosgrimma tills vidare då det är det han trivts bäst på. :). Självklart får inte nosgrimmans rem vara under nackstycken utan ska antingen vara i samma stycke eller gå ovanför.

Tacksam för svar.
 
Dy'on Collection har ett anatomiskt träns med remontnosgrimma, har det själv. Det är inget extremt anatomiskt nackstycke, men något utskuret i alla fall.
 
Ett träns där det bara är så att nosgrimman träs ovanpå nackstycket är inte så svårt att hitta, finns på hööks.
Sen finns det treadstone, BR. Träns där nosgrimman fästs på båda sidor.
Men anatomiskt så som Perfekt Sit of Sweden (som jag antar du menar?) är väl svårare. Om tränset gick sönder utan större anledning kan du ju reklamera det?
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 084
Utrustning Jag planerar att införskaffa anatomiskt utformat träns till min häst och Rambo Micklem "Competition" verkar vara en riktigt trevlig...
Svar
2
· Visningar
3 006
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp