Trailer köp; Men vilken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ekkatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 275
E

Ekkatt

Ska köpa trailer.
Eftersom jag inte har så gott ställt får jag välja bland de lite billigare.

Vad hade ni valt?

Dalavagn -81
Ingen rost
nytt golv
ny axel
nytt påskjut
nya bromsar

eller

Trane -93
tex golv bytt för 4 år sedan
Saker o ting reparerat o bytt lite här o lite där

priset är det samma
Vad väger mest?
Nya grejer eller "åldern"?

Sv: Trailer köp; Men vilken?

Trane. Rejäla grejor, ingen lyx, men lättkollade. Håller om man hanterar dem rätt. Lätt att köpa reservdelar till. Lätta att göra vid.

Men om jag köper den andra, dalavagnen, får jag väldigt mycket nya grejer, som jag med största sannolikhet kommer att få byta på tranesläpet om ett par år...

Vilket är bäst, en yngre eller nya grejer så som tex axel, golv, bromsar o påskjut?

Kan inte råda dig, tänkte bara säga att jag ägt en Dalavagn -84 i sex år och är kanonnöjd med den. Vi har hittills inte behövt göra någonting på den, nu är det dags för golvbyte och lite smågrejer. Men bromsarna är helt kanon, har aldrig fått anmärkning på dem.

Men skulle du få betala lika mycket för en -81 som för en -93? Då skulle jag helt klart ha valt -93:an om den är hel och fräsch!

Båda ser ut att vara lika frächa. dalavagnen har INGEN rost alls!
Där ligger de jämnt...

Det som klyver mig är att å ena sidan är tranesläpet myckete nyare men å andra sidan är dalavagnen mycket mera påkostad och mer eller mindre nyrenoverad om jag köper den....

Vilket väger mest?!

Jag skulle ha köpt 93an. Den håller andrahandsvärdet bättre på plus att jag tycker att trane är mer kvalité.

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: TeamLundVer
·
Utrustning Sitter lite i valet och kvalet med min gamla transport. Det är en gammal kärra, Boj (eller Hydro som det hette då) från 1972 men i fint...
Svar
14
· Visningar
2 383
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 632
Senast: moonstruck
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 741
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka