Träna shettis!!

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare akilles02
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 078
A

akilles02

Hej på er alla! Jag har precis köpt en shettis som sällskap vill min stora häst och vill nu träna henne från marken då jag är för stor för att rida henne. Hur går jag tillväga?! :confused:
Tacksam för svar!!:bow:

Sv: Träna shettis!!

Jag har två shettisar varav jag tränar AR med den ena shettisen. Hur du ska gå tillväga är jag för dålig att tala om, men jag skulle ta hjälp av en instruktör. Eller prova mig fram :)

Vad jag vet finns det de som tränat sin shettis till att piaffera i tömkörning, tror jag läste en artikel om det en gång, det är ju jättefräckt! Kan däremot inte ge några råd, för jag undrar själv vad man ska göra med en grön häst... man vill ju gärna börja lite först innan man lägger pengar på kurser! Hoppas vi får fler svar!

Longera eller tömköra ? :D Om den har den konditionen alltså, om den bara har stått kanske du ska gå ut och gå i grimma eller träns tills den har fått lite kondition först :D Om den är inriden kanske du känner nån som har ett litet barn som kan "rida" den, ungar brukar ju gilla sånt :idea:

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Edla
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Sryoqwe
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka