Tranesläp, bra eller dåligt?

Sv: Tranesläp, bra eller dåligt?

I januari köpte jag ett tranesläp från -94, fräscht golv, troligen bytt ca 4 år sen, väggar ok, gummiramp och sparkplåtar, bra sommar och vinterdäck. Bes -08 u.a., bromsar servade. Fick betala 17000, vilket jag tycker är värt. Det såg så fräscht ut att jag blev tvungen att fråga om de faktiskt hade fraktat häst med det... Har därefter bytt fjäder till rampen, fått elen kollad samt bytt kulhandske då den var trög vilket kostade ca 3000 kr totalt, för att få ett släp i prima skick. De är billiga att åtgärda, och tydligen även lättaste släpet om man vill meka själv.

Titta inte så mycket på åldern, utan på skicket! Är golv, väggar, el, bromsar och axel ok och släpet körklart och fräscht i övrigt så kan det mycket väl vara värt begärt pris.

Sv: Tranesläp, bra eller dåligt?

Håller med caballus! Kolla mer på skicket än på åldern. Ett välskött släp som är ungefär 10 år, kan vara i bättre skick än ett som är flera år nyare - allt beror på hur mycket släpet har använts och hur det har skötts.

Själv sålde jag i våras vårt Trane årsmodell 99 för 17tusen, vilket jag tycker var ett mycket bra pris för det släpet. Golvet ett par år gammalt, en vägg framtill bytt för några år sedan. Sommar och vinterdäck (mycket bra skick) och hel och fin gummimatta och bakläm. Allt på släpet fungerade fint och jag tror att det hade varit mycket lätt att meka med det släpet själv. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
449
Senast: warg
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 403
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
425
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna