Träns med platt nosgrimma

Equilina

Trådstartare
Vad finns det för tillverkare utöver Dy'on och Hööks? Dy'ons är lite för mörkt och Hööks för dålig kvalité.

Sv: Träns med platt nosgrimma

Sök på engelska sidor. Jag har ett skitsnyggt kandar i den stilen från Cottage Craft. Hittade det på deras eBaybutik.

Hööks kvalitet varierar kraftigt.
Har du tur så kan du hitta fantastiskt fina exemplar om du väljer noga i butiken.
Att köpa på postorder rekommenderas inte.

Gogglar du "Hunter bridle" så får du upp mängder av alternativ. Visserligen utomlands men det är också där som utbudet är störst...

GG vet jag har haft innan men hittade inget nu vid snabb sökning. Ska kolla JW också!

EGENTLIGEN vill jag bara ha en stigrem och en nosgrimma som knäpps i nacken :love:

Problemet är då bara att jag inte vet ett smack om kvaliteten :(

Mitt ursnygga träns har jag köpt från Butik Quse. Bra kvalité, och sist jag var inne fanns det på rea oxå. Och nej, det är inte min butik. ;-)

Aha, du vill ha brunt...
Kanske går att ta hem i annan färg? Maila Anna-Karin på Quse och kolla.:)

Om jag inte drömt så tror jag att Treadstone kommit med ett med platt nosgrimma såg det i Falsterbo (gillar personligen inte alls platt nosgrimma reagerade därför på att mitt favoritmärke när det kommer till träns gjort något så fult ;) (sorry). Kolla Veberöd de brukar ha mkt Treadstone träns.

Haha du får tycka det är hur fult du vill :D
De har bara Dy'on där, har kollat. Ja, och JW i ponnystrl på outleten.

Jag har ett sånt träns från Sabre som jag har beställt från England, det är jättefin kvalitet och underbart läder. Jag har även ett från Jeffries. Jeffries säljs även i lösa delar på t ex Rideaway, delarna du vill ha heter "sliphead for weymouth bridle" (alltså nackstycke för bridong) och "plain cavesson noseband".

Ah, tack för namnet på modellen! :) Det faller mig bättre i smaken än Dy'on! Inga hakar vid bettet och inget groteskt nackstycke.

Tack för dina tips :love: Jeffries hade ju inåtvända spännen vid bettet också, alla andra jag hittat har haft hakar.

Tack alla som hjälp till, nu har jag lite att fundera på! Har hittat några själv också (Charlies och Equiport om någon annan letar) men just nu lutar det nog åt egenkomponerat från Jeffries eller GG Campari!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Reshästen
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 595
Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
752
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa kloslipen?
  • Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka