Transport utrustning * bildtråd*

Emuliiaa

Trådstartare
Hej!

Vad har ni för utrustning på hästen i transporten?
Ex. täcke, transportskydd, lindor, etc.
Visa gärna bilder också :)

Sv: Transport utrustning * bildtråd*

Häst nr 1: Transportskydd och täcke efter väder och grimma.

Häst nr 2: Lindor + boots runt om, täcke efter väder och grimma.

Häst nr 3: Grimma.

Dixy har täcke (olika beroende på vädret), lädergrimma, paddar+lindor, boots och svanslinda. Bilder kommer när vi har åkt tralier nästa gång ;)

Grimma och transportgrimskaft. Fleecetäcke om det är kallt.

Åker mest till träningen och då är det: Lindor runt om, boots runt om. Grimma, ev. täcke.

Oftast lindor m. underlägg och neoprenboots, ibland blir det korta transportskydd (om jag har bråttom sätter jag på transportskydden)

Varierar mellan fleecetäcke, kombitäcke och 200/300 g. stalltäcke beroende på temperatur. Nu när det är så varmt åker hon utan täcke.

På huvudet sitter en brun lädergrimma med massa fårskinns nosludd :p

Kan knäppa några bilder, ska ut och åka på träning idag :)

På alla 6 hästar:

Lädergrimma med fårskinnsludd på nacken, fleecetäcke vid behov, lindor/transportskydd (dock ej unghästarna)

Provar mig fram just nu, för att hitta vad som funkar bäst..(sparkar mycket i transporten)
Just nu: långa transportskydd, lädergrimma.
Ska även prova: senskydd + boots. lindor + boots. och lädergrimman, förstås :p

Jag har läder grimma, täcke efter behov och boots.
Han kan inte åka med andra skydd för då står han och stampar och klampar runt bara.

Så här ser Lillie ut vid transport

Har bara transporterat henne med täcke en gång, åker sällen transport och när vi gör det är det i princip uteslutande på sommaren.
Dock tror jag vi behöver leta efter nya transportskydd, för bakskydden kasar ner...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
461
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
289
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka