Transportfråga igen - belysning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 959
E

Egonson

Denna gången angåenda lampa i transporten.

Elen till den ordinarie lampan funkar inte och jag har ingen ork/lust/kunskap att laga den (drar inte om elen då övrigt funkar, bara lampan som inte gör det).
Så, finns det något batteridrivet alternativ som kan tänkas passa bra till en hästtransport? Den bör tåla vara ute i kyla och fukt, vi hade en cykellampa på väggen i släpet tidigare som funkade bra ett tag, men sen la den av efter en natt i minusgrader..
Förvarar vi lampan inne under natten så glömmer vi den garanterat sen när vi ska till stallet.

Vad har ni för belysning i era släp?

Sv: Transportfråga igen - belysning

kan du inte ta en ficklampa modell större?
de brukar vara rätt lätta att få fast, och det finns ju
stöttåliga modeller...:idea:

haft det vid nåt enstaka tillfälle, och då har det funkat.
Se bara till att fästa den ordentligt, så den inte kan skramla runt
eller trilla ner. :)

lånar knapp av mig själv....

annars borde ju butiker med
camping/husvagn/båtutrustning
ha hur mycket bra belysning som helst....

Ja det kanske skulle funka. Får fundera på en bra fästanordning bara, annars är det ju lätt att slå på/av ljuset och så, man behöver heller inte ha tändning på för att ljuset ska funka.
Dom har ju sånadär ficklampor på Biltema som tål att användas under vattnet ner till 40 meters djup, kanske skulle vara nåt, de lär ju vara fukt-tåliga åtminstone :p

Vi hade en "kabinlampa" för båtar också som skulle tåla lite mer, fast den var el-driven och den glappade bara så det funkade inte.
Skulle väl vara nåt liknande med batteri i då.

Álin!
Såg i en tidigare tråd att du funderade på att sätta dörrar i din transport, undrar bara om du har gjort det? Själv vill jag ha innerdörrar i min men vet inte hur jag ska fästa dem på bästa sätt. :confused: Men jag tänker ha kvar rampen.

Det blev inga dörrar, inte hittils i alla fall. Tyvärr, för jag tycker det verkar vara väldigt bra :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • WE-tråden
  • Besiktning nödvändig?
Tillbaka