Bukefalos 28 år!

Transportskydd till smäckert halvblod

P

piggis_83

Ja jag får väl delge er att jag köpt en häst till nu :banana:

Så nu e jag ju i värsta shoppartagen här ;) Det jag behöver tips på är transportskydd. Har Bucas höga (stl full) till min andra häst, o har visserligen inte provat dessa på den nye. Problemet är att han har väldigt smäckra ben (han e ca 1,60) så jag är rädd för att full på transportskydd kanske blir för stort.
Det är nästan att min andra på 1,62 men med grövre ben trampar på sina Bucas längst ner.

Tycker ofta att transp.skydd i stl full ser GIGANTISKA ut i affärerna.... Såg Pessoa skydd i veckan, supersnygga men dom va i full så jag vågade inte köpa dom.

Nån som vet vilka skydd som finns i cob? Eller tror ni det blir för litet för honom? Det måste va BRA skydd o i hög modell. HELST Pessoa, för dom va verkligen snygga! Verkade förstås bra oxå :)
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

Jag hade full-storlek på mina Bucas (höga) till min D-ponny. Dessutom en D-ponny med korta ben, inte jättesmala iofs men absolut inga grova.

De har suttit hur bra som helst på henne. De finns ju i cob också om du ändå skulle vilja ha mindre. :)
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

Jag har bucas till min andalusier och min arab, fast jag har inte höga, utan den kortare modellen. Dessa tycker jag är väldigt bra, jätte nöjd! :rofl: Dessutom sitter de väldigt fint, har för mig att det är cob i mina.
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

Pessoas skydd är ju ganska tjocka så jag tror att de sitter bra även om de är "stora". Jag har Mark Todds- de ser likadana ut- och har aldrig haft problem även om jag lånat ut dom.
Sätt dom pyttelite för högt och spänn åt så brukar de sitta kvar.
Nackdelen med nylonfodret i är att benen blir svettiga på sommaren. Fördelen är dock större- de är superenkla att hålla rena...
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

hm kanske ska köpa dom då, prova kan man ju alltid. Får väl lämna tillbaks dom annars. Pessoa o Mark Todd-skydden är väl typ likvärdiga? Iallafall utseendemässigt.
Ska prova mina höga Bucas på honom, så ser man ju lite vilken stl han behöver.
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

min d-ponny bucas i st cob dom sitter numera på min kompis häst som är 155cm där passar dom perfekt,men blir skydden lite korta e de ju bara att sätta boots under
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

Vi har pessoa stl ponny o full. Ponnyskydden har vi på min dotters lilla welsh (123cm), cponnyn och dessutom på min arabvalack (1.51cm). Stl Full har vi på hästarna från 1.56 - 1.69cm. Och jag tycker dom sitter bra! Ingen har trampat på dom el nåt sånt. Kardborren är så rejäl o går att dra åt jättebra så jag tycker du ska prova!
MEN jag tror inte dom skulle passa på min mans ardenner:rofl: som vi nu har utlånad!!
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

på mitt förra fullblod hade jag Shires höga i stl small:o ... men större hade han inte kunnat ha... han var 160... de funkar tom hyfsat på min nuvarande... hbl 180...
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

provade min höga bucas idag på honom och dom passade faktiskt. trodde dom skulle va för stora men jag underskattade kanske hästen lite där :D
så man kanske ska köpa pessoa o prova :love:
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

Min häst har smäckra ben och är mindre än din och han har full på sina höga skydd.
Märket är typ MT eller nått sånt, minns inte just nu. De är typ 1 m höga, första gången hästen hade dem på sig ramlade han nästan omkull :p
 
Sv: Transportskydd till smäckert halvblod

äh, han var bara ovan. gången efter gick han så fint i dem. Kunde till och med trava ;)
 

Liknande trådar

M
Utrustning Är ute efter ett par så höga som möjligt transportskydd, gärna som skyddar bra med men med tanke på brist så kan jag inte vara allt för...
Svar
19
· Visningar
4 637
Utrustning Är lite kluven om de är ett alternativ till ponnyn då de ej verkar finnas i cob-storlek?! Är ponnyskydden jättesmå eller funkar de till...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: Jois
·
Utrustning Köpte transportskydd i skandinavium men har inte använt de ännu, sonen drog upp dom i stallet idag o när jag skulle lägga ner dom igen...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Bison
·
Utrustning Ni som har hästar modell större (i mkh...), upplever ni att det är svårt att hitta höga transportskydd som passar? Elvira har växt...
Svar
6
· Visningar
1 253
Senast: independent
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp