Transportskydd

bambi82

Trådstartare
Ska köpa nya transport skydd, antingen ett par begagnade (i princip oanvända) av en kompis, det är ett par från svea sverigetäcket eller oxå blir det ett par pessoa. Har ni erfarenhet av några av dem för och nackdelar?

Sv: Transportskydd

Köp inte Svea skydden! Jag har ett par som har usel passform, jag förstår inte vad de har tänkt på när de gjorde dem. Men det kanske inte är samma som du ska köpa...
Pessoa skydden är jättebra förutom att de har lossnat lite i "kantbands-sömmen" så den sitter lös lite här och var...

Jag skulle inte köpa svea, tycker de är så mjuka och så blir inte passformen nåt vidare heller. Satsa hellre på Pessoas då i stället.

Jag har transportskydd från Svea, det är de sämsta jag någonsin har varit med om. Köp inte!

bambi82 skrev:
Ska köpa nya transport skydd, antingen ett par begagnade (i princip oanvända) av en kompis, det är ett par från svea sverigetäcket eller oxå blir det ett par pessoa. Har ni erfarenhet av några av dem för och nackdelar?

Hej,

Jag har Pessoas till vårt kallblod, kan tala om att de klarat en faslig resa då han bara la sig ner i transporten säkert 20 ggr på 4 mil. Hans ben var hela utan minsta skråma när han klev ut.

Transportskydden bak hade tagit stryk längst ner där de är förstärkta men vad fasen spelar det för roll när han klarade sig.

Helt klart varda sitt pris och numer står han ordentligt i transporten :angel: när han får åka brett.

~Ingrid

Alla skriver att svea är en ekonomivariant, men är det inte så att de har oplika modeller? eller iaf hade för ett par år sen. En billigare variant och så lite dyrare som är förstärkta och ser mer rejäla ut? Jag har ett par gamla som jag tycker är alldelles för sladdriga men de här jag har tittat på ser inte alls ut som dom. men blir nog pessoa iaf tror jag de är ju så snygga!:love:

Elshacera skrev:
Hejsan vi har båda sorterna i vår butik. Tycker nog att det är två helt olika skydd.
Sveaskdden är ett av våra billigaste alternativ 250-300kr beroende på sort.
Dessa skydd är ett bra "lågprisalternativ".
Pessoaskydden tillhör den helt andr akategorin=högre pris 700kr. Alltså dubbelt så dyra.

Är då av bättre, högre kvalite.
Vi har sålt flera av dessa och ingen av våra kunder har varit missnöjda med dem.

Jag skulle vilja sammanfatta det hela på följande vis.

Åker du mycket med hästen och vill satast på kvalite och hållbarhet köp Pessoa.

Åker du lite med hästen och inte vill lägga ner allt för mycket pengar är Sveaskydden ett bra alternativ.
mvh El

*Lånar tråd*

Visst är det så att du har arab?
Vilken storlek har du till dem när du köper transportskydd.
Jag funderar på pessoa.

//Lotta

Stämmer åtminstonde finns det två modeller.
En utan förstärkning och en med.
mvh El

Jag har ett par sveaskydd låga som jag älskar :love:
Sen köpte jag till storhästen höga transportskygg stl L eller om det är full? Fram är de lagom långa men på tok för breda bak fattas det säkert 15cm för att nå hasen och även där för breda. Min häst är en rejäl 170+ så jag vet inte vad för typ av häst de är tänkta till :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 362
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
2 027
Senast: Lyan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka